پیام سپاهان
5 توصیه مفید برای مقابله با استرس‌ شغلی
دوشنبه 24 مهر 1396 - 12:42:29 PM
ایسنا - اجتماعی
سپاهان نیوز - داشتن یک شغل پراسترس، بهداشت روانی را به طور جدی تهدید می‌کند و بسیاری از کارمندانِ ساکن شهرها به دلیل سبک زندگی‌ غیرسالمی که دارند بیشتر با آسیب‌های ناشی از استرس از جمله اضطراب و اختلالات جدی روانی مواجه هستند.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، کارشناسان معتقدند که مهمترین راه مقابله با این استرس، شناسایی عوامل تشدیدکننده‌ آن، علائم و در نهایت مدیریت و کنترل صحیح آن است.
آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که هیچ گاه نباید علائم فیزیکی و روانی استرس نادیده گرفته شود و فرد زمانی که قادر به مدیریت این اختلال نباشد باید از دیگران تقاضای کمک کند. توصیه‌های زیر نکات ساده‌ اما مفیدی هستند که افراد و سازمان‌ها می‌توانند برای مقابله با استرس‌های شغلی به کار گیرند:
1- مراقبت از خود: ورزش و فعالیت جسمی مرتب، موثر‌ترین عامل کاهش استرس است. رژیم‌های غذایی مناسب و کاهش مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار نیز در این زمینه بسیار اهمیت دارد. علاوه بر این هفت تا هشت ساعت خواب شبانه از آسیب پذیری بدن در برابر استرس جلوگیری می‌کند.
2- مدیریت کارها: زمانی که به کارمندی این فرصت داده می‌شود که خودش جریان کارها را مدیریت کند، این شیوه برای او و هم به لحاظ بهبود کیفیت و بازده کاری مفید است. این توانایی از استرس کارمندان تا حد زیادی می‌کاهد و کیفیت کار آنها را بهبود می‌بخشد.
3- تشکیل گروه‌های کارآمد: مدیران نقش موثری در کاهش استرس دارند و با مدیریت موثر می‌توانند سازگاری بیشتری را در اعضا به وجود آورند و استرس‌های شغلی را کمتر کنند. در واقع مدیران با ایجاد یک فضای حمایتی و بدون تبعیض، الگوی خوبی نیز برای کارمندان هستند.
4- بهبود ارزش‌های سازمانی: ارزش‌های سازمانی زمانی در بهترین شرایط قرار دارند که بتوانند یک سیستم کاری فعال و مولد را در روند انجام کارها به جریان بیاندازند. اگر این شرایط را در سازمان خود ندارید شاید وقت آن رسیده که ارزش‌های سازمانی را تغییر دهید.
5- کمک خواستن از دیگران: در هنگام استرس کمک خواستن از دیگران و در صورت لزوم گفتاردرمانی می‌تواند بسیار مفید باشد.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/10554/5-توصیه-مفید-برای-مقابله-با-استرس‌-شغلی
بستن   چاپ