پیام سپاهان
اصفهان ظرفیت قطب خلاقیت سینمای کودکان و نوجوانان شدن را دارد
چهارشنبه 9 مرداد 1398 - 8:40:52 AM
ایرنا

پیام سپاهان- علیرضا تابش در مراسم رونمایی از پوستر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان در میدان امام (ره) افزود: امسال جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان ادای احترام به کودکان در مناطق سیل زده را در دستور کار خود قرار داده است.

وی  بیان کرد: همچنین به مناسبت عید سعید غدیر خم تمهیدات و برنامه های ویژه ای در معابر و سینماهای جشنواره تدارک دیده شده است.

وی با بیان این که به ظرفیتهای داخلی جشنواره توجه ویژه ای صورت گرفت، اظهارداشت  شعار امسال جشنواره "رویای کودکان سیل زده را بسازیم" است که در فضای همدلی با هنرمندان این شعار محقق خواهد شد.

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان ادامه داد: با همکاری انجمن سینمایی جوانان نمایش فیلم را برای کودکان سیل زده و نمایشگاه عکس کودکان سیل زده در جوار جشنواره با حضور هنرمندان عکاس برگزار می شود.

وی اضافه کرد: برنامه هایی که منجر به جمع آوری کمک به مناطق سیل زده می شود در دستور کار جشنواره قرار گرفته است و معتقدیم فرداهای پر امید و نشاط برای کودکان سیل زده در گرو کمک های مردمی است و امیدواریم با همکاری هنرمندان از این ظرفیت بزرگبه سمت بشر دوستی حرکت کنیم.

تابش اظهار داشت: اصفهان این شهر عزیز تاریخی می تواند قطب خلاقیت سینمای کودک و نوجوان کشور باشد که تلاش مخاطبان این جشنواره و خانواده آنها در عرصه های مختلف با تلاش ها و حمایت های مدیریت شهری قابل تقدیر است.

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان تصریح کرد: طراحان پوستر  این جشنواره آقایان بیدقی و مثقالی هستند.

وی با اشاره به نکاتی که در پوسترجشنواره رعایت شده خاطرنشان کرد: دیده شدن نشاط و فانتزی های کودکانه، جهانی بودن جشنواره، ایرانی و امروزی بودن گرافیک پوستر، جهان شهر اصفهان از جمله مسائلیست که در پوستر این جشنواره دیده شده است.

وی گفت: نکاتی که در پوستر جشنواره مدنظر طراح بوده فانتزی و شاد بودن و جهانی بودن و پنج قاره و حلقه المپیک، نقوش چاپ باتیک و نقوش مسجد شیخ لطف الله، تمثیل سینمایی تماشایی تصویر توسط کودکان اصفهان و آسمان لاجوردی و زمین اخرایی اصفهان وایران است.

تابش بیان کرد: خوشبختاته جشنواره امسال فیلم های متعددی از ایران و جهان را به نمایش می گذارد، همچنین تعداد آثار شرکت کننده در بخش های مختلف خوب بوده است از این رو کار دعوت مهمانان خارجی در بخش بین المللی جشنواره انجام و کارهای بسیاری در اینراستا صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: پخش تولید فیلم های آسیایی و اروپایی در این جشنواره در دستور کار قرار گرفته است و بخش جنبی طلوع تفلیس و مرور فیلم های تاتارستان از دیگربخش های جشنواره است.

وی بیان کرد: حضور فعالان سینمای کشورهای خواهر خوانده، داوران کودک و نوجوان، بزرگسال و ورکشاپ از ایروان، لاهور، کوالالامپور، سن پترزبورگ، فلورانس، حیدرآباد هند و کره جنوبی در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهانبرنامه ریزی شده است.

 سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوانان اصفهان از ٢٨ مردادماه تا ٤ شهریور در اصفهان برگزار می شود.

همچنین پوستر این جشنواره امروز با حضور شهردار و اعضای شورای شهر اصفهان و دبیر جشنواره و هنرمندان و فعالان تئاتر و سینمای کودک و نوجوان در میدان امام رونمایی شد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/105876/اصفهان-ظرفیت-قطب-خلاقیت-سینمای-کودکان-و-نوجوانان-شدن-را-دارد
بستن   چاپ