پیام سپاهان
رئیس پژوهشکده رویان اصفهان مطرح کرد:
لزوم گذر از تحقیقات مقاله‌ای و استفاده عملی از پژوهش‌ها
چهارشنبه 9 مرداد 1398 - 13:24:36
پیام سپاهان - رئیس پژوهشکده زیست فناوری موسسه رویان اصفهان شرایط فعلی را دوران گذر از تحقیقات مقاله ای و حرکت به سمت استفاده عملی از آنها به منظور تولید ثروت و درمان اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، محمد حسین نصر اصفهانی در اولین نشست برنامه ریزی با عنوان "کارآفرین شو" که در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، با معرفی دو شرکت دانش بنیان زیر شاخه پژوهشکده رویان، تصریح کرد: اکنون با تأسیس دو شرکت دانش بنیان فعال در صنعت دام پروری، به حوزه شبیه سازی تولید جنین و اسپرم و درمان بیماری‌ها وارد شده‌ایم. امروز با دانش کاملا بومی خود توانسته‌ایم با شبیه سازی حدود 30درصدی اسپرم و تولید جنین دام و درمان دام بیمار، کمک شایانی به صنعت دامپروری کنیم.
وی افزود: با توجه به روند مرگ و میر دام بعد از تولد و ضرر اقتصادی دامپرور، استفاده از آنتی بیوتیک ها افزایش یافته است، اما این شیوه درمان تا سال های آینده به دلیل ایجاد مقاومت به آنتی بیوتیک ها پاسخگو نیست.
نصر ادامه داد: برای کاهش مرگ و میر ایده‌ای ارائه شد که بتوانیم بدون استفاده از مواد شیمیایی درمان را انجام دهیم.
رئیس پژوهشکده زیست فناوری موسسه رویان اصفهان توضیح داد: در این روش نوین، از باکتری ها و ویروس ها برای تبدیل به آنتی ژن‌های نوترکیب استفاده کرده و در شرایط ویژه به مرغ تزریق می کنیم. تولید آنتی بادی به واسطه مرغ در قسمت زرده تخم مرغ ایجاد می شود و با فرآوری آن به صورت پودر شده و ترکیب با مکمل ها، این دارو را به بازار ارائه کرده ایم.
وی با تاکید بر اهمیت درمان دام، اظهار کرد: محققان رویان امروز با تولید غذای بومی موش ها و شبیه سازی بیماری های انسانی توانسته‌اند به درمان انسانی هم کمک کنند.
نصراصفهانی شرایط فعلی را دوران گذر از تحقیقات مقاله ای و حرکت به سمت استفاده عملی از آنها به منظور تولید ثروت و درمان دانست و گفت: متاسفانه برخلاف باور جامعه که سطح علمی را به تعداد مقالات می‌دانند، اما دیگر وقت آن است که میزان ثروت آفرینی و بهره‌ی اقتصادی مدنظر باشد.
وی افزود: برای تولید علم و ثروت باید در گام اول، ایده و سپس پرورش ایده را دنبال کنیم.
رئیس پژوهشکده زیست فناوری موسسه رویان اصفهان با ابرازامیدواری برای سایر شرکت‌های دانش بنیان و فن‌آور، اهداف آینده‌ پژوهشکده رویان اصفهان را باتوجه به نقش تأثیر گذار سلول درمانی، تأسیس بیمارستان برای درمان سلولی اعلام کرد.
مدیر پژوهش معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان نیز در این نشست گفت: مجموعه شهرداری اصفهان با همکاری شورا، ستاد توسعه کارآفرینی را در جهت فعالیت اکوسیستمی و توسعه آن راه اندازی کرده است.
سعید ابراهیمی اعلام کرد: از سری فعالیت های خلاقانه، پژوهشی و متفاوت این مجموعه می‌توان به فضای اشتراکی کاری جهان نما، مرکز رشد مدیریت شهری با کمک شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، حمایت و توسعه شتابدهنده ها، توسعه پهنه‌ فعالیت‌های دانش بنیان و طرح توان هفت اشاره کرد.
وی با اشاره به اقدامات مؤثر شهرداری اصفهان، افزود: در توان هفت، آموزش 100هزار شهروند اصفهانی به مدت صد ساعت برای کارآفرینی برنامه ریزی شده است که علاقه مندان می توانند در این طرح ثبت نام و از آن استفاده کنند.
مدیر پژوهش معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با بیان گزارشی از علملکرد شهرداری اصفهان در زمینه پژوهشی و خلاقیت های نوین، تصریح کرد: در این زمینه تورهای فناوری برگزار شده که با بررسی و شناسایی شرکت های دانش بنیان در هر عرصه، اقدام به بررسی ایده‌ها و حمایت از آنها می‌شود.
وی افزود: در زمینه خلاقیت های نوین ایده کاپ‌های متفاوتی با هدف دنبال کردن ایده‌های خلاقانه اجرا شده که آخرین آن ایده کاپ "نوجوان پویا، شهر خلاق" است.
مدیر پژوهش معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان، اظهار کرد: در شورای عالی فناوری با بررسی چرخه‌ تکنولوژی برای طرح مسئله تا حل مشکل از سه راهکار، شهر هوشمند، کارگروه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و فناوری ها‌ی نوین می‌پردازیم.
به گزارش ایسنا، نخستین نشست برنامه ریزی "کارآفرین شو" در حوزه بیوتکنولوژی، پزشکی و سلامت با حضور جمعی از اساتید هیئت علمی دانشگاه های استان اصفهان، سرمایه گذاران و کارآفرینان برتر کشوری شامگاه گذشته سه شنبه 8- مرداد در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/105896/لزوم-گذر-از-تحقیقات-مقاله‌ای-و-استفاده-عملی-از-پژوهش‌ها
بستن   چاپ