پیام سپاهان
در جلسه شورای صنفی دانشگاه اصفهان با نماینده سازمان اتوبوسرانی مطرح شد؛
اضافه شدن اتوبوس در ساعات اوج تردد دانشجویان دانشگاه اصفهان
پنجشنبه 10 مرداد 1398 - 10:58:08
پیام سپاهان - دبیر شورای صنفی دانشگاه اصفهان از اضافه شدن 2 دستگاه اتوبوس در ساعت اوج تردد دانشجویان به ناوگان حمل‌ونقل این دانشگاه خبر داد.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه اصفهان، در جلسه بررسی و آسیب‌شناسی مشکلات تردد دانشجویان در دانشگاه اصفهان، سید حسین شفیعی اظهار کرد: از روزهای اولیه تشکیل شورای مرکزی تمام تلاش کردیم تا با اولویت‌بندی مسائل و مشکلات مطالبه گر و صدای رسای دانشجویان باشیم. سیاست و هدف ما در شورای مرکزی فعال کردن شوراهای دانشکده‌ها و سراهاست تا به‌طور متمرکز به مطالبات پرداخته شود و ما بتوانیم در شورای مرکزی موضوعات کلان دانشگاه را پیگیری کنیم. همچنین تلاش می‌کنیم با اطلاع رسانی به‌موقع و شفاف اهم فعالیت‌های انجام‌شده توسط شورا را به گوش دانشجویان و دغدغه مندان برسانیم.
وی اضافه کرد: در بحث تردد و ناوگان حمل‌ونقل دانشگاه مسائل متعددی وجود دارد که لازمه آن تعامل دوطرفه دانشجویان و متصدیان این حوزه است. ازجمله وظایف دانشجویان حفظ و تکریم شخصیت رانندگانی است که روزانه قریب به 12 ساعت کار می کنند و باید قدردان زحمات آنها باشیم.
دبیر شورای صنفی مرکزی گفت: با توجه به عمده بار ترافیکی که در ایستگاه‌های دانشکده زبان و ادبیات است، مقرر شد با همکاری معاونت دانشجویی و نماینده سازمان اتوبوسرانی علاوه بر 14 دستگاه اتوبوس در خط، 2 دستگاه اتوبوس ترانسفر به‌صورت گردشی نیز در ساعات اوج تردد جهت رفاه حال دانشجویان به ناوگان حمل‌ونقل دانشگاه اضافه شود. همچنین موردی مطرح شد که بر اساس آن شروع و یا تعطیل شدن کلاس‌ها با تأخیر در برخی دانشکده‌های پرجمعیت‌تر از طرف معاونت آموزشی در جلسات هیئت‌رئیسه دانشگاه به بحث و بررسی گذاشته شود که در صورت اجرایی شدن این طرح قسمت عمده‌ای از مشکلات شلوغی ایستگاه‌ها کم خواهد شد.
نماینده سازمان اتوبوسرانی در دانشگاه اصفهان تعطیلی هم‌زمان کلاس‌ها را مشکل اصلی حجم زیاد دانشجویان در ایستگاه‌ها اعلام کرد و گفت: با توجه به تعطیلی همزمان کلاس‌های درس در بازه زمانی 11:30 تا حدود ساعت 12 و حرکت دانشجویان به سمت سلف و رستوران‌های یاس 1 و 2، این بازه زمانی از ساعات اوج تردد به‌حساب می‌آید که در تلاشیم با سرویس‌دهی منظم و به‌موقع از حجم دانشجویان در ایستگاه‌های مختلف بکاهیم.
وی افزود: از دیگر ساعات اوج تردد می توان به ساعت 7:45 تا 8:10 صبح اشاره کرد که عمدتاً ظرفیت اتوبوس‌های حاضر در ایستگاه خوابگاه درزمانی کمتر از یک دقیقه تکمیل‌شده و حرکت می‌کند، این در حالی است که در ساعات عادی سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها حدود 3 دقیقه است.
روشن از دانشجویان خوابگاهی درخواست کرد زمان خروج خود از خوابگاه را به نحوی مدیریت کنند تا بتوانند بدون تأخیر در کلاس حاضر شوند و همچنین با مشکل حجم زیاد دانشجویان مواجه نشویم تا سرویس‌دهی به‌طور عادی انجام پذیرد.
در ادامه مدیر امور دانشجویی دانشگاه اصفهان گفت: باید تلاش کنیم تا بافرهنگ سازی در این حوزه نسبت به بهبود وضعیت حمل‌ونقل دانشجویان گام‌های مؤثری برداریم. مسائلی مانند دانشجویانی که برای تک ایستگاه (مثلاً از درب شمالی تا سه‌راه زبان) سوار اتوبوس می‌شوند یا مشکلات مربوط به پارک خودروهای شخصی در ایستگاه‌های اتوبوس از قبیل موضوعاتی است که نیازمند کار فرهنگی است.
امیر احمدنژاد، افزود: تمام تلاش مجموعه معاونت دانشجویی را به کار گرفتیم تا در حمل‌ونقل دانشجویان مشکلی نداشته باشیم. گاهی انتقاداتی وارد می‌شود که چرا تعداد اتوبوس‌ها اضافه نمی‌شود، اما با توجه به نکات فنی و ترافیکی خیابان‌های دانشگاه بیش از این تاب تحمل و ظرفیت اضافه کردن اتوبوس را ندارد. همچنین بودجه‌ای که برای ناوگان حمل‌ونقل دانشگاه هزینه می‌شود مبلغی حدود 220 میلیون تومان در ماه است که به‌نوبه خود چشمگیر است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/105930/اضافه-شدن-اتوبوس-در-ساعات-اوج-تردد-دانشجویان-دانشگاه-اصفهان
بستن   چاپ