پیام سپاهان
برگزاری سومین همایش فصلی شعر مهرآیین در خمینی‌شهر
یکشنبه 13 مرداد 1398 - 10:03:58 AM
ایسنا

پیام سپاهان- رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خمینی‌شهر با اشاره به تأثیر شعر و ادبیات بر فرهنگ یک جامعه گفت: شعر و ادبیات یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تشکیل دهنده تمدن‌های بزرگ است و نقش بسزایی در انسجام و ساختن هویت فرهنگی یک جامعه دارد.

وی با تأکید بر اینکه نباید از ریشه‌های فرهنگی و ادبی خود غفلت کنیم، گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، احساس سیادت فرهنگی و ذلیل نبودن در مقابل فرهنگ بیگانه از مبانی و محکمات نظام است.

سید محمد هادی موسوی با اشاره به پیشینه کهن شعر و ادبیات در خمینی‌شهر اظهار کرد: اگر به تاریخ این شهر بنگریم خواهیم دید که شاعران بنام بسیار زیادی در دامان این شهر پرورش یافته‌اند و پتانسیل‌های ادبی این شهر بسیار زیاد است.

وی در مورد همایش‌های فصلی شعر مهرآیین، گفت: در این راستا اقدام به برگزاری سه دوره همایش فصلی شعر با رویکرد اعتلای فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی کرده‌ایم که در این دوره ضمن شعرخوانی شاعران شهر از کتاب "دعوتنامه" سروده مریم کرباسی نیز رونمایی شد.

شعر، شعور یک جامعه را شکل می‌دهد

موسوی گفت: تا کنون سه دوره از این همایش‌ها با رویکردهای مختلف برگزار شده است. دوره اول با رویکرد معرفی و حمایت از زبان ولاتی، دوره دوم با رویکرد تجلیل از بزرگان شعر شهر و دوره سوم که مقارن با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) است نیز با رویکرد ازدواج و عشق برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خمینی‌شهر به نقش بسزای شاعران در ارتقاء فرهنگ و اخلاق مردم اشاره کرد و اظهار کرد: همان‌گونه که اقبال لاهوری شاعر ملی پاکستان در وصف شعر می‌گوید"شعر را گر حکمت و روشنگری است/ شاعری هم وارث پیغمبری است" پس می‌توان گفت شاعران در جامعه نقش پیامبری دارند و شعر، شعور یک جامعه را شکل می‌دهد.

وی با اشاره به نقش عشق و ازدواج در ادبیات کهن و اهمیت حمایت برنامه‌های فرهنگی از این موضوع گفت: در این دوره که هم‌زمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) برگزار شد حدود 20 نفر از شاعران شهرستان خمینی‌شهر و اصفهان به شعرخوانی پرداختند و در بخشی از برنامه نیز کتاب "دعوتنامه" سروده مریم کرباسی رونمایی شد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/106934/برگزاری-سومین-همایش-فصلی-شعر-مهرآیین-در-خمینی‌شهر
بستن   چاپ