پیام سپاهان
صنایع کشور در جنگ اقتصادی باید ملزومات پزشکی را داخلی سازی کنند
چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 12:03:27 PM
ایرنا

پیام سپاهان- طاهره چنگیز روز چهارشنبه در اولین گردهمایی تولید کنندگان تجهیزات پزشکی منطقه 7 کشور در اصفهان افزود: امروز در یک جنگ نابرابر اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته ایم که هر بخشی باید به نحوی سهم خود را در مقابله با آن ادا کند.
وی با اشاره به ضرورت تولید تجهیزات پزشکی درداخل افزود: آشنا کردن تولید کنندگان با نیازهای بازار می تواند نقشی در تامین نیازها داشته باشد ؛ البته  برخی سراغ این عرصه ها نرفته اند و البته ممکن است گاهی پیچیدگی خاصی هم نداشته باشد.
وی ادامه داد: بخش ارتباط با صنعت در دانشگاه علوم پزشکی و به ویژه بخش تحقیق و توسعه فعال شده است و گاهی ما سراغ برخی صنایع رفته ایم و نیاز است این ارتباط قوی تر شود.
چنگیز گفت: اصفهان علاوه برفرهنگ و هنر، مهد صنعت نیز هست و با توجه به این ویژگی مجوز پارک فناوری صنایع حوزه بهداشت و سلامت با حضور 40 شرکت  دانش بنیان در پردیس شماره 2 دانشگاه اخذ شده است.
وی ابراز امیدواری کرد که تعداد  این شرکت ها به 100 شرکت افزایش یابد و با استقرار خود در این پارک از این عرصه و ظرفیت هم استفاده کنند و حتی برخی صنایع می توانند بخش تحقیق و توسعه خود را در این پارک مستقر کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: در حوزه سلامت محصولات نیاز به بررسی میدانی و بالینی دارد و می توانند در این خصوص از ظرفیت پارک بهره جویند.
وی اضافه کرد: همچنین تجمع شرکت ها در این پارک موجب افزایش فرصت های و همافزایی بیشتر و بهره گیری از فکر همدیگر شود.
چنگیز ادامه داد: تاکید داریم اگر محصولی در استان در حال تولید است و کیفیت آن قابل قبول است در شرایط مساوی، واحدهای علوم پزشکی اجازه خرید از بیرون استان را نداشته باشند.
وی افزود: البته بواسطه بد عهدی بیمه ها و برخی نهادهای دیگری که خدمات دریافت و مطالبات خود را به موقع نمی دهند در پرداخت های دانشگاه علوم پزشکی به شرکت های دارویی نیز اختلالاتی ایجاد شده  ولی از فروردین ماه سال جاری بعد از  پرداخت حقوق کارکنان؛ صنایع پزشکی در اولویت دوم قرار گرفته است.
چنگیز خاطر نشان کرد: همه ما در  یک جبهه می جنگیم و باید در این شرایط اقتصادی جهاد تولید و اقتصادی را با هم به پیش بریم زیرا هدف همه ما  حفظ تمامیت ارضی، اعتلای ایران و حفظ سلامت جامعه است.

دفاع دانش بنیان لازمه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در ادامه این نشست گفت: امروز در مقابل جنگ اقتصادی دشمن باید دفاع دانش بنیان کرد که بخشی ازآن ساخت تجهیزات های پزشکی با دید صادرات محوری است .

سید حسن قاضی عسکر افزود : بهره گیری از ظرفیت های داخلی در تولید تجهیزات پزشکی یکی از زمینه های اولویت دار  استان بوده است؛  از زمان حضور در استانداری، به این حوزه  به عنوان یکی از حوزه های توسعه فناوری و اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان رشته های مرتبط نگریسته شد و در همین راستا  شهرکی علمی تحقیقاتی در شهرک فناوری بالاتر از شاهین شهر با وسعتی 100 هکتاری برای ساخت و تولید تجهیزات پزشکی و فرصتی برای تجمیع و هم افزاری شرکت ها در این عرصه در نظر گرفته شد.
قاضی عسکر گفت: یکی از اهداف دانشگاهها ایجاد ارزش افزوده و ایجاد گردش مالی مناسبی است و دانشگاه فقط نباید هزینه داشته باشد و اکنون آمار اشتعال فارغ التحصیلان دانشگاهها خوب نیست.
وی با اشاره به حضور  236 روزه خود در استانداری اصفهان، اظهار کرد: پیش از این نرخ بیکاری در استان نا مطلوب بود ولی امروز میانگین بیکاری به 10.7 درصد رسیده است و حتی در برخی شهرستان ها مثل کاشان تک رقمی شده است و  امیدواریم تا آخر سال کل استان تک رقمی شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: البته دانشگاه های استان فعال بوده اند و باید باور کنیم  مشکلات با بهره گیری از توان داخلی و ظرفیت های دانشگاهی حل خواهد شد.

 گردهمایی تولید کنندگان تجهیزات پزشکی منطقه 7 کشور با حضور 60 شرکت تولید کننده محصولات پزشکی و دارویی با هدف بهره گیری از ظرفیت این شرکت ها در تامین محصولات پزشکی و مقابله با تحریم های دشمن در حوزه دارویی و تجهیزات پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.
در حاشیه این گردهمایی نمایشگاهی از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در حوزه تولید محصولات پزشکی و همچنین نیازهای دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/107004/صنایع-کشور-در-جنگ-اقتصادی-باید-ملزومات-پزشکی-را-داخلی-سازی-کنند
بستن   چاپ