پیام سپاهان
بهره‌مندی 40 درصدی مردم اردستان از خدمات شبکه فاضلاب
شنبه 19 مرداد 1398 - 10:41:31 AM
ایسنا
پیام سپاهان- سیدعباس شریعت مدار  اظهار کرد: خط انتقال فاز اول پروژه فاضلاب شهرک 209 اردستان که شامل خیابان‌های اصلی شهرک بود با هزینه 4 میلیارد ریال و طول 1500 متر انجام شده است.

وی با بیان اینکه فاز دوم فاضلاب این شهرک شامل کوچه‌های فرعی است، افزود: قطر لوله‌ای که در این پروژه به کار می‌رود 250 است و به صورت ترانشه و تونلی است. هزینه این قسمت بیش از 6 میلیارد ریال است که از محل اعتبارات سرمایه‌ای خود اداره است.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان اردستان با بیان اینکه این پروژه در بازده زمانی سه‌ماهه به اتمام می‌رسد گفت: با بهره‌برداری از این پروژه بیش از 700 خانوار این شهرک از خدمات‌دهی خط انتقال فاضلاب بهره‌مند می‌شوند. با بهره‌برداری از این پروژه منابع آبی بسیار خوبی در زیردست انجام می‌شود.

شریعت مدار با بیان اینکه هنوز بیش از 70 کیلومتر اجرای فاضلاب در شهر اردستان را داریم تا بتوانیم همه شهروندان از خدمات‌دهی این بخش استفاده کنند، تصریح کرد: در حال حاضر 15 لیتر در ثانیه پساب فاضلاب داریم که حدود 9 لیتر آن فقط به بخش خصوصی واگذار شده است و مابقی بدون استفاده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود 40 درصد شهروندان اردستان از شبکه فاضلاب بهره‌مند هستند، گفت: برای اینکه بتوانیم بقیه شهر را زیرپوشش فاضلاب ببریم نیاز به اعتبارات ملی و یا بخش خصوصی داریم. همچنین در بخش تصفیه خانه با انجام یک سری تغییرات در سیستم و راه‌اندازی فاز دوم، ظرفیت تصفیه‌خانه اردستان به 2 برابر افزایش خواهد یافت و در این خصوص مشکلی نداریم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107026/بهره‌مندی-40-درصدی-مردم-اردستان-از-خدمات-شبکه-فاضلاب
بستن   چاپ