پیام سپاهان
توصیه‌های بهداشتی علوم پزشکی اصفهان برای آلودگی هوا و پدیده گرد و خاک
شنبه 19 مرداد 1398 - 12:07:32
پیام سپاهان - دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از عموم مردم خواست تا در روز چهارشنبه (شانزدهم مردادماه) از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود تا بازگشت شرایط به حالت مطلوب خودداری کنند.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مرکز بهداشت استان اعلام کرد: پیرو اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان مبنی بر افزایش شدت و سرعت باد در مناطق شمال شرق و شرق استان و احتمال وقوع پدیده گرد و خاک محلی و کاهش دید در نیمه جنوبی، شرقی و در برخی مناطق بخش مرکزی استان از روز چهارشنبه مورخ شانزدهم مرداد تا اواخر وقت روز جمعه مورخ هجدهم مرداد وجود دارد، خواهشمند است شهروندان به منظور کاهش اثرات ناشی از پدیده گردوخاک بر سلامت جامعه توصیه های بهداشتی ذیل مدنظر قرار دهند.
1. خودداری از هرگونه فعالیتی که منجر به آلودگی هوا شود.
2. شهروندان محترم تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری کنند.
3. گروه های حساس به ویژه بیماران قلبی، تنفسی، مبتلایان به آسم، کودکان و سالمندان در فضای باز فعالیت نکرده و حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری کنند.
4. تمام ورزشکاران و شهروندان از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی و پیاده روی در فضای باز خودداری کنند.
5. نوشیدن مایعات به ویژه خوردن سبزیجات و میوه تازه می تواند از اثرات آلاینده ها بر بدن را کاهش دهد.
6. توصیه می شود شهروندان از ماسک های استاندارد و ویژه‌ای که بعنوان P1 و P2 (ماسک های سوپاپ دار) که در داروخانه ها وجود دارد استفاده کنند مخصوصا کسانی که مجبورند در فضای باز فعالیت کنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107034/توصیه‌های-بهداشتی-علوم-پزشکی-اصفهان-برای-آلودگی-هوا-و-پدیده-گرد-و-خاک
بستن   چاپ