پیام سپاهان
پیمانکار دفتر تسهیلگری حصه و جلوان:
قول می‌دهم به مردم حصه قول ندهم
شنبه 19 مرداد 1398 - 12:07:38
پیام سپاهان - دفتر تسهیلگری ابزار ایجاد راهکارها و بسترسازی مسائل فرهنگی هستند، آنها با در نظرگیری شرایط محیطی، پیشنهاداتی عنوان می‌کنند و با بررسی این پیشنهادات در شهرداری و استانداری، این مسائل و پیشنهادات در صورت مقدور، اگر بجا باشند مرتفع می‌شوند.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، امروز (یکشنبه) دفتر مردمی تسهیلگری و توسعه محلی در بخش حصه و جلوان افتتاح شد.
محسن سجاد، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در این افتتاحیه دفاتر تسهیلگری را "میقات" ؛ جایی که انسان را آماده حج می‌کنند خواند و افزود: دفاتر تسهیلگری اگر برای همین هدف خدمت کنند، مقدس و مقدم هستند.
وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره برای بعضی از حرکات نو و ابداعی ریل گذاری می‌کند، دفاتر تسهیلگر به صورت تخصصی و علمی، توسعه محلی و بومی‌سازی مسائل را با کمک مردم در یک سازمان غیر دولتی، غیر انتفاعی و غیر سیاسی انجام می‌دهد.
سجاد گفت: هنر این دفاتر، جذب و جلب اعتماد مردم و تصمیم‌گیری در خصوص کمک به آنها به‌دور از سیاست‌زدگی است و لازم به ذکر است اگر این نهادها به بخش‌ها و مسائل سیاسی ورود پیدا کنند، بخش قابل توجهی از توجهات مردمی را از دست خواهند داد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود: لازم است تا در مقام اول، خود ما به جایگاه تشکیل شدن این دستگاه‌های تسهیلگر واقف باشیم؛ این تشکلات به صورت تخصصی، علمی و قابل اجرا، کمک کار بخش‌های دولتی، از شهرداری و شوراها تا کلان ترین ابعاد مختلف کشور هستند.
وی افزود: دفتر تسهیلگری در حاشیه‌های شهر ایجاد و نظارت بر کار این دفاتر در دفتر امور اجتماعی شهری انجام می‌شود، لازم است تا از طریق این دفاتر نیازسنجی کنیم و ببینیم این نیازها چقدر در منطقه وجود دارد و به مرتفع کردن آنها بپردازیم، از این حیث این دفاتر کارآمد هستند.

علی شمسی- شهردار منطقه14 اصفهان در افتتاحیه دفتر تسهیلگری محله حصه و جلوان گفت: دفتر تسهیلگری ابزار ایجاد راهکارها و بسترسازی مسائل فرهنگی هستند، آنها با در نظرگیری شرایط محیطی، پیشنهاداتی عنوان می‌کنند و با بررسی این پیشنهادات در شهرداری و استانداری، این مسائل و پیشنهادات در صورت مقدور، اگر بجا باشند مرتفع می‌شوند.
وی افزود: مردم محله حصه مردمی قانعی هستند؛ مردم قانعی در حاشیه شهرستان که مقداری عقب نگه داشته شدند، زیرساخت‌های ایجاد شده در سال‌های اخیر موجب شد تا حداقل نیازهای این محله از جمله فاضلاب، آسفالت و بهبود فضای سبز به حداقل‌های مورد نیاز برسند. اکنون با کمربندی در دست اجرا، امنیت جاده‌های این محل به زودی تامین خواهد شد.
شمسی افزود: وظیفه دفتر تسهیلگری، نیازسنجی و ارجاع این نیازها به شهرداری است تا در سریع ترین زمان به آنها رسیدگی شود، اما این نهاد اجازه ندارد هیچ قولی در این موارد به شهروندان بدهد.
شهردار منطقه 14 اصفهان اظهار کرد: مردم عادت کرده‌اند به واقعیت شنیدن و تا کنون قول‌های داده شده، اجرا شده‌اند. امیدواریم این دفتر، خانه به خانه نیازهای قابل پیگیری و بزرگ این محل را اجماع کند تا به محله‌ای کاملا مرفه دست یابیم و مشکلات مرتفع شوند.
به گفته وی، از روز حضور نیروهای این دفتر در محل، این پایگاه به یکی از امیدهای مردمی تبدیل شده و امیدواریم در اجرای امور مورد نیاز، کمک حال شهرداری منطقه نیز باشند.
همچنین ناصر مشهدی‌زاده- مدیر عامل شرکت ایوان نقش جهان که پیمانکار اصلی این دفتر تسهیلگری است، گفت: اجازه می‌دهیم تا دولتی ها قول‌ها را بدهند و اجرا کنند، ما به کسی قولی نمی‌دهیم و فقط نیازسنجی و تسهیلگری می‌کنیم.
وی اظهار کرد: در مدت حضورم در حصه از مردم یاد گرفتم در عین نیازمندی، چقدر با آبرو، شخصیت و شریف باشم. 
مشهدی‌زاده گفت: امروز خودم را به خاطر کارهای نکرده، قول‌های نداده، عمر صرف شده و کارهای نکرده، نمی‌بخشم. میقات ما اینجاست و من فیش‌های حج خود را پس دادم و معتقدم اگر به این مردم کمک کنم، تا به جایگاه من برسند، حج کرده‌ام.‌
پیمانکار دفتر تسهیل در محله حصه و جلوان افزود: قول می‌دهم به مردم حصه قول ندهم! اما با مردم این محل خواهم نشست و از آنها توانایی‌ها و شخصیت آنها را یاد خواهم گرفت.
وی ادامه داد: بنابر قانون اساسی حداقل نیازهای مردم باید ایجاد شود و ما ابتدای راه هستیم و لازم است بستری فراهم کنیم که اگر هر کدام از ما رفت، این مردم بتوانند برای بهتر زیستن کار و مطالبه‌گری کنند.
مشهدی‌زاده گفت: سعی می‌کنیم از ظرفیت‌های کمک کننده استفاده کنیم. همه ما قرار است برگردیم و برای آفریده شدن فلسفه‌ای وجود داشت و بنابر گفته بزرگان؛ "عبادت به جز خدمت خلق نیست" و "تا توانی به جهان خدمت محتاجان کن..."
پیمانکار دفتر تسهیلگری حصه و جلوان اضافه کرد: عهدمان به مردم فراموش نشود و مردم حاشیه شهر را فراموش نکنیم.
در ادامه آیین افتتاحیه این دفتر تسهیلگری کودکان محله حصه و جلوان، به مسابقه نقاشی دیواری پرداختند و مسئولان حاضر در این افتتاحیه، زمان بازدید از نقاشی‌ و برنامه‌های این کودکان، آن‌ها را تشویق کردند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107040/قول-می‌دهم-به-مردم-حصه-قول-ندهم
بستن   چاپ