پیام سپاهان
قاضی عسگر مطرح کرد:
کاهش نرخ بیکاری به زیر 5 درصد تا پایان سال
شنبه 19 مرداد 1398 - 12:07:43
پیام سپاهان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، گفت: نرخ بیکاری در استان از 14.1 درصد به 10.7 درصد در سه ماهه اول امسال، کاهش پیدا کرده است که تا پایان سال هدفگذاری ما کاهش بیکاری به زیر 5 درصد است.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، حسن قاضی عسگر امروز(پنجشنبه) در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: شورای سرمایه گذاری را در فرمانداری ها تشکیل داده ایم و در خصوص سرمایه گذاری با دو دسته طرح روبرو هستیم. طرح هایی که از 10 سال قبل مطرح بوده اند و طرح های جدیدی هم البته هستند که به خوبی احصا شده اند و به همین دلیل پرتال سرمایه گذاری را روی سایت استانداری راه اندازی کردیم.
وی افزود: در مورد طرح های خارجی به دنبال سرمایه گذارانی هستیم که ارتباطی با آمریکا نداشته باشند و به همین دلیل با حوزه های معدن، مس، کاغذ سنگی و ... ارتباط برقرار کرده‌ایم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، گفت: میزان بیکاری در استان از 14.1 درصد به 10.7 درصد در سه ماهه اول امسال، کاهش پیدا کرده است که تا پایان سال هدفگذاری ما کاهش بیکاری به زیر 5 درصد است.
قاضی عسگر با بیان اینکه امروز بروکراسی از مسائل و مشکلات اصلی کشور و استان اصفهان است، تصریح کرد: برای کاهش بروکراسی در استان روال های کاری مهم را در استان دنبال و از خدمات دولت الکترونیک بهره می بریم. به همین دلیل سامانه "سام" را طراحی و رونمایی کردیم تا فراینده در این سامانه بارگیری شود و افراد بتوانند درخواست مجوز خود را در این سامانه ثبت کنند.
وی خاطرنشان کرد: تا کنون 1800 درخواست در سامانه سام ثبت شده است و این سامانه ظرفیت ثبت 4 هزار درخواست را دارد. بدون شک این سامانه می تواند نقش مهمی در کاهش بروکراسی داشته باشد.
کد خبرنگار: 13040
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107044/کاهش-نرخ-بیکاری-به-زیر-5-درصد-تا-پایان-سال
بستن   چاپ