پیام سپاهان
رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان:
در خدمت دفاع دانش بنیان از آب و خاک ایران هستیم
شنبه 19 مرداد 1398 - 12:08:30
پیام سپاهان - رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان گفت: برای تحقق اهداف علمی و دانش بنیان در کشور، جهاد دانشگاهی در خدمت دفاع دانش بنیان از آب و خاک ایران است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان مرتضی تیموری ظهر امروز (سه شنبه) در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی و معرفی دستاوردهای واحد صنعتی، با اشاره به اجرای دو طرح برای شهرداری اصفهان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته و ماه های ابتدای سال جاری دو طرح "طراحی و استقرار نظام مدیریت دانش" و همچنین "ارزیابی شاخص‌های سرآمدی برنامه اصفهان 1400" با کمک جهاد دانشگاهی طراحی و در شهرداری اصفهان مستقر شد.
وی همچنین به اجرای دو پروژه برای سازمان بهزیستی اصفهان اشاره کرد و گفت: پروژه هایی با نام "مطالعه و شناسایی راهکارهای جانشین پروری با تاکید بر مدیریت استعداد" و طرح "مطالعه و بررسی چرخه اسقرار بهره وری" تحویل داده شد.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با بیان اینکه جهاد صنعتی قراردادی با سازمان مدیریت پسماند اصفهان دارد و طراحی مدیریت استراتژیک عملکرد محور را به امضا رسانده است، افزود: دو پروژه دیگر در هفته گذشته در جهت "رضایت مندی ارباب رجوع" و"شناسایی و تحلیل خواسته های ذی‌نفعانبرنامه راهبردی 1405 شهرداری اصفهان" با شهرداری اصفهان اجرا شد. 
وی تصریح کرد: در حوزه شیمی نیز پروژه های متعددی اجرا شده که دو پروژه اصلی "دستیابی به دانش فنی فرمولاسیون شیمیایی و تکنولوژی پوشش دهی فسفاته" و دستیابی به دانش فنی تولید هیدروژل های متخلخل با قابلیت کاربرد در کشاورزی، رونمایی شد.
تیموری ادامه داد: در مرکز جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان پروژه مطالعه و بررسی روش های حذف آلودگی نیترات آب انجام شد و این طرح به صورت آزمایشگاهی بررسی شده و تا 90 درصد حدف نیترات به کمک این طرح بدست آمد.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان از همکاری پژوهشکده نانو دانشگاه صنعتی اعلام خبر داد و گفت: مشکلات حوزه نانو این طرح با کمک همکاری دانشگاه رفع خواهد شد و امیدواریم به زودی شاهد پایان یافتن این طرح باشیم. 
تیموری پروژه دیگری در حال انجام را "تولید جاذب نانوساختار به منظور جذب آلودگی های نفتی و عالی از آب" اعلام کرد و افزود: این طرح قابلیت بازیافت آب را دارد و علاوه بر آن می توان مواد نفتی را بدست آورد.
وی افزود: در سال های 92 تا 96 آموزش دوره های حرفه ای مهندسی در منطقه عسلویه از سوی جهاد صنعتی واحد صنعتی انجام شد. سال گذشته نیز در دوره ای در بوشهر برگزار شد و محتوای آموزشی آن در جهاد صنعتی اصفهان آماده شد.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان اظهار کرد: طرحی نیز با استانداری به نام "مشاوره و طراحی سیستم فاضلاب اردوگاه اتباع خارجی" که سیستم فاصلاب اردوگاه بازیابی و باز چرخانی شد. تاکنون این طرح در حد بازیابی سیستم ابرسانی فضای سبز انجام شده و گفته می‌شود این طرح امکان بازیابی آب شرب را نیز وجود دارد البته به میزان الودگی آب بستگی دارد.
تیموری به اقدامات حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: مهمترین برنامه های این حوزه، آزمون تجهیزات آبیاری تحت فشار است که بررسی و ازمایش در واحد صنعتی انجام می شود و در صورت تایید اجازه تولید دارد.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی از اجرای دو پروژه با سازمان صمت خبر داد و گفت: یک پروژه " بهینه سازی کاغذ سنگی از لاشه سنگ اهک و ضایعات" است. اصفهان به دلیل اینکه بیشترین واحدهای سنگبری را در کشور دارد، بهینه سازی این طرح انجام شده و در واحد شهرک صنعتی ورزنه انجام شد و در نظر داریم در بخش نجف آباد اصفهان نیز انجام شود.
وی ادامه داد: بازیابی فلزات باارزشی مثل طلا و نیکل از ضایعات و باطله های صنعتی نیز از دیگر طرح های جهاد دانشگاهی واحد صنعتی است که به کمک این طرح علاوه بر ایجاد اشتعال و به بهبرود ارزش افزوده نیز کمک می کند.
تیموری خاطرنشان کرد: دستگاه ویدئو بروسکوپ، دستگاه کالیبر سنج و مانیتورینگ نیز از دیگر اقدامات پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی است. 
رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی را شامل رونمایی از کتاب ها، برگزاری صندوق قرص الحسنه دانشجویی در واحد صنعتی اعلام کرد و گفت: در 5سال گذشته حدود یک میلیارد وام به دانشجویان دانشگاه های استان اصفهان داده شده است و این طرح در کشور مقام بدست آورد.
تیموری با بیان اینکه سال گذشته 115 برنامه فرهنگی از جمله برگزاری اردو، مسابقه، کارگاه، نشست و کنفرانس از سوی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی برگزار شد. خبرگزاری سیناپرس نیز وابسته به جهاد دانشگاهی اولین شعبه استانی این خبرگزاری در دانشگاه صنعتی فعال تر شد.
رئیس جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان در خصوص حوزه اموزش گفت: اقدامات انجام شده در این حوزه وسیع است. تنوع دوره های مهارتی جهاد به حدی است که از استان های دیگر برای حضور در این دوره ها شرکت می کنند. برای مثال دوره طراحی دیتاسنترها و دوره پرورش عقرب که در صنایع دارویی استفاده میشود.
وی افزود: سال گذشته، 48هزار نفر دوره آموزشی برگزار شد که 36 هزاز نفر در دوره های آزاد و 12 هرار نفر از ادارات در ان دوره ها شرکت کردند. برای مثال سازمان برق استان حدود 50 درصد دوره های آموزشی خود را با سازمان جهاد دانشگاهی برگزار می کنند . 
رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان ادامه داد: سال گذشته، 3 هزار دوره کلاس آموزشی برگزار و ایجاد 100 اشتعال که 300 مدرس بیمه شده این مرکز از جمله افتخارات این مرکز است.
تیموری با بیان اینکه دوره های آموزش تربیت مدرس در مرکز جهاد برگزار می شود، تصریح کرد: سالی دوبار جذب مدرس داریم. همچنین در سال گذشته، 100عنوان دوره جدید مانند پرورش عقرب و زالو در سال 97 اجرا شده است.
وی همچنین برگزاری ششمین آزمون استخدامی با حضور 11 هزار نفر را از اقدامات این مرکز معرفی کرد.
تیموری اظهار کرد: جهاد دانشگاهی صنعتی با بیش از 20 واحد استانی جهاد دانشگاهی قرارداد همکاری دارد. از محتوای الکترونیکی و سخت افزاری حمایت میکند. سال گذشته بیش از 10 هزار نفر دوره در این مرکز برگزار شد. 
رئیس جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان چشم انداز اقدامات این مرکز در حوزه پژوهشی را رسیدن به قطب مطالعات آب در کشور اعلام کرد و گفت: امید داریم تا 1400 ششمین برنامه توسعه جهاد دانشگاهی به این مهم محقق شویم و اگر موفق نشویم ادامه میدهیم.
تیموری افزود: در حوزه آموزش حجم زیادی از امکانات را در اختیار داریم و در حوزه پژوهش برنامه های بسیاری در نظر خواهیم داشت. برای تعامل با دانشگاه صنعتی اصفهان به دنبال تعامل و هم افزایی در پروژه های بزرگ هستیم.
وی ادامه داد: توسعه آموزش های بین الملل را در دست داریم و در همین راستا مذاکراتی با دانشگاه صنعتی انجام شده و راه اندازی مجتمع آموزشی متمرکز بجای مراکز پراکنده جزء برنامه های جهاد واحد صنعتی است.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان گفت: مدل نیازسنجی فرهنگی دانشجویان را در دستور کار داریم. کسب مقام دوم در هفتمین مسابقات مناظره دانشجویی نیز از دیگر افتخارات مرکز است. در چهارمین مرحله مسابقات دفاع سه دقیقه ای نیز مقام دوم کشور را دانشگاه صنعتی کسب کرد و رای اول تماشاگران به این طرح رسید.
تیموری با بیان اینکه پراکندگی و تعدد فعالیت ها توان مدیریت را برهم می زند، اظهار کرد: این یکی از نقطه ضعف های ماست و عدم استمرار پروژه های موفق برای تجاری سازی نیز دیگر ضعف موجود است. همچنین عدم اشنایی جامعه صنعتی و عمومی و بخش خصوصی با توانمندی های جهاد نیز باید تقویت شود.
وی در خصوص نقطه قوت های جهاد نیز گفت: استفاده نکردن از بودجه دولتی نقطه قوت ماست و عامل خوداتکایی بیشتر می شود. دومین نکته قوت داشتن نیروی انسانی متخصص و دارای روح جهادی است. افتخار این است که در رقابت برای خلق فرصت های جدید و نواوری می کوشیم. سومین نقطه قدرت نیز ارتباط سازمان یافته است که با عملکرد مثبت و بروکراسی اداری تسهیل ارتباطات داریم. چهارمین نقطه قوت نیز کیفیت فعالیت ها در تمام حوزه ها است.
کدخبرنگار: 13037
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107089/در-خدمت-دفاع-دانش-بنیان-از-آب-و-خاک-ایران-هستیم
بستن   چاپ