پیام سپاهان
افزایش کد رشته محل‌های دانشگاه علمی کاربردی در سال 98
شنبه 19 مرداد 1398 - 12:08:37
پیام سپاهان - سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: 25 درصد رشته‌های غیرمهارتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی سطح استان کاهش یافته است و 46 کد رشته محل جدید تعریف شده و آماده پذیرش دانشجو در سال جاری است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، مهدی قیصری ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در تالار شهروند اصفهان برگزار شد با بیان اینکه تا زمان پایان برنامه ششم توسعه باید 30 درصد آموزش های عالی کشور مهارتی باشند، اظهار کرد: در حال حاضر 16 درصد آموزش ها مهارتی است که لزوم توجه به این حوزه را دوچندان می کند.
وی با بیان اینکه در مقایسه با سال گذشته، 16 درصد افزایش کد رشته محل وجود داشته است، گفت: علاوه بر اضافه کردن کد رشته محل های جدید، رشته های کم متقاضی نیز از لیست پذیرش دانشجو حذف شده اند. 
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به مراکز فعال دانشگاه علمی کاربردی در استان اصفهان گفت: در حال حاضر،31 مرکز در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که مهر 98 در 226 کد رشته محل در مقطع کاردانی و 150 کد رشته محل در مقطع کارشناسی آماده پذیرش دانشجو هستند. 
وی در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجو در سال جاری گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در مهر 98، حدود 26 هزار دانشجو است که 15 هزار 690نفر در مقطع کاردانی و 10 هزار و 465 نفر مقطع کارشناسی پذیرش می شوند.
افزایش 46 کد رشته محل در دانشگاه علمی کاربردی استان
قیصری با بیان اینکه این دانشجویان می توانند در 376 کد رشته محل این دانشگاه ثبت نام کنند، افزود: 46 کد رشته محل جدید در مقطع کاردانی و کارشناسی اضافه شده است. 
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان تصریح کرد: پذیرش دانشجویان در دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اساس ماموریت گرایی و خوشه های شغلی انجام شده است و با توجه به انسجام مراکز، رشته های جذاب و مهارتی حفظ و رشته های کم متقاضی حذف شده اند.
قیصری درخصوص وضعیت مرکز فرهنگ و هنر دانشگاه علمی کاربردی، اظهار کرد: در حال حاضر این مرکز دیگر فعال نیست و دانشجویان رشته های مختلف این مرکز در دیگر مراکز ادامه تحصیل می دهند
قیصری افزود: در مرکز علویجه 9 کد رشته محل جدید از جمله کاردانی حرفه ای موسیقی- نوازندگی ساز ایرانی، کاردانی حرفه ای هنرهای تجسمی، کاردانی ناپیوسته هنرهای تجسمی گرایش نقاشی و عکاسی، کاردانی حرفه ای موسیقی گرایش آواز ایرانی، کاردانی حرفه ای آرایش زنانه و کاردانی حرفه ای تربیت مربی پیش دبستانی اضافه شده است.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان، اظهار کرد: در دیگر مراکز نیز رشته های کاردانی حرفه ای طراحی لباس، کاردانی حرفه ای پیرایش زنانه، کاردانی حرفه ای آرایش زنانه، کارشناس حرفه ای طراحی و الگوسازی پوشاک و لباس مجلسی و لباس کودک و نوجوان، کارشناسی حرفه ای و تکنولوژی دوخت اضافه شده است.
قیصری ادامه داد: همچنین در مقطع کاردانی، کاردانی حرفه ای طراحی لباس، کاردانی حرفه ای موسیقی گرایش نوازندگی ساز ایرانی، کاردانی حرفه ای هنرهای تجسمی نقاشی و عکاسی، کاردانی حرفه ای طراحی لباس و دوخت های سنتی، کاردانی حرفه ای مدیریت تجاری سازی و حسابداری خدمات و آثار فرهنگی هنری، کاردانی حرفه ای سینما و تدوین فیلم اضافه شده است.
کاهش 25 درصدی رشته های غیرمهارتی
وی گفت: پس از تعطیلی مرکز آب و فاصلاب نیز، رشته کاردانی فنی عمران شبکه و تصفیه خانه آب و کاردانی بتن، کاردانی برق و توزیع در مرکز جهاد دانشگاهی حفظ شده و مشغول به پذیرش دانشجو هستند. همچنین در مرکز گز سکه رشته فناوری بسته بندی توزیع محصولات، کاردانی فنی گیاهان دارویی و معطر و کاردان فنی کنترل کیفی مواد غذایی اضافه شده است. 
قیصری با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی در چند محور کلیدی، سیاست ماموریت گرایی خود را همچنان ادامه می‌دهد و تمام مراکز این دانشگاه در این راستا گام برمی‌دارند، خاطرنشان کرد: این دانشگاه در مدت حدود 16 سال فعالیت خود، تعداد99 هزار 885 دانش آموخته در مقاطع کاردانی و کارشناسی داشته است و در حال حاضر نیز تعداد 15 هزار 876 نفر دانشجوی فعال در کل استان مشغول به تحصیل هستند.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان درخصوص فعالیت های حوزه پژوهشی دانشجویان این دانشگاه گفت: رسالت دانشگاه، تربیت دانشجویانی است که بتوانند کارفرما و کارآفرین باشند، به همین منظور مرکز کارامش به معنی کارآفرینی و مشاوره در این دانشگاه تاسیس شده و کارآفرین های موفق اصفهان در این مرکز آماده ارائه مشاوره به جوانان هستند.
قیصری از برگزاری چند رویداد مختلف در دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد و گفت: رویداد شتاب در حوزه نمک در نیمه دوم سال برگزار می شود. همچنین رویداد شتاب در مرکز فولاد ماهان در حوزه فولاد و آهن اجرا می شود. همچنین تشکیل مرکز نوآوری در زمینه کویر و گردشگری در خور و بیابانک در حال انجام است.
فعالیت مرکز آتش نشانی و خدمات ایمنی در کاشان از مهرماه
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان درخصوص اقدامات مرکز در زمینه گسترش خدمات ایمنی، تصریح کرد: در این راستا نخستین مرکز "آتش نشانی و خدمات ایمنی" در کاشان آماده فعالیت است و در مهر امسال در زمینه آتش نشانی و روش های نوین اطفاء حریق دانشجو می پذیرد. 
قیصری با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت مصمم در راستای تحقق اهداف دانشگاه اقدام می کند، تاکید کرد: در حال حاضر، در حوزه کشاورزی تنها 2 درصد دانشجو داریم که باید فعال تر شود، در سایر حوزه ها نیز در جنوب و غرب استان مرکز نداریم یا کم داریم که آماده ارائه خدمات هستیم. هر مرکزی که دارای محیط کسب و کار و مهارتی است، می تواند با دانشگاه جامع همکاری کند.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان به راه اندازی “سامانه جذب مدرسان دانشگاه علمی کاربردی” اشاره کرد و گفت: در این سامانه مدرسین علاوه بر معرفی خود می توانند سوابق تحصیلی، پژوهشی، کاری و تمام مدارک خود را در سامانه جذب بارگذاری کنند و از طرفی مراکز علمی کاربردی با وجود این سامانه به بانک اطلاعاتی مدرسین دسترسی دارند تا در هنگام نیاز از توانمندی ها، تخصص و مهارت های مدرسین آگاهی لازم را کسب کنند.
فعالیت 3 مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان
قیصری افزود: این سامانه مختص مدرسینی است که کد مدرسی مرکز را دارند و در حال حاضر ارزیابی مستندات بارگذاری شده در حال انجام است.
وی درخصوص اقدامات در حوزه فرهنگی دانشگاه گفت: پنجمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر کشور در شهرکرد برگزار شد که در 8 رشته و از میان 29 استان شرکت کننده تیم دختران اصفهان با 14 مدال طلا، 9 نقره و 3 برنز و مجموع 154 امتیاز مقام نخست این مسابقات را کسب کرد.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان افزود: تیم پسران نیز به مسابقات اعزام شده که 49 دانشجوی پسر در 8 حوزه ورزشی فردا به رقابت خواهند پرداخت.
وی همچنین برگزاری کرسی های آزاداندیشی، مراسم اعتکاف، اردوهای راهیان نور و جهادی، مناظرات دانشجویی و جشنواره های مختلف را از جمله فعالیت های مهم دانشگاه نام برد و افزود: این برنامه ها به منظور ارتباط دانشجویان و افزایش روحیه نشاط و امید و ایجاد فضای کارآفرینی در جامعه برگزار می شود.
وی از فعالیت 3 مرکز رشد و نوآوری مربوط به دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان خبر داد و گفت: مرکز رشد و نوآوری تیران و کرون در حوزه سنگ، مرکز عتیق در حوزه گز و شیرینی و مرکز انتخاب در حوزه لوازم خانگی فعال هستند.
کد خبرنگار:13037
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107094/افزایش-کد-رشته-محل‌های-دانشگاه-علمی-کاربردی-در-سال-98
بستن   چاپ