پیام سپاهان
با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جشنواره سینما تورز در کیش پایان یافت
شنبه 19 مرداد 1398 - 12:11:32
پیام سپاهان - آذری جهرمی: جزیره کیش نگین گردشگری کشور است وایجاد زمینه فعالیت گسترده بخش خصوصی در این منطقه ،توسعه همه جانبه کیش را تسریع می کند.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در مراسم اختتامیه جشنواره سینما تورزکه با حضورمحمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، حسینی معاون فرهنگی وزارت ارشاد ، جعفری هرندی معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی کشور و جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان سینمای کشورمان پنج شنبه 9 مرداد درسالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزارشد، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ظرفیت ها و جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرهای ساحلی به ویژه مناطق جنوبی کشورمان و جزایر کیش، قشم و هرمز، انعکاس این جاذبه ها از طریق سینما در سطح ملی و بین المللی را بسیار موثر دانست.
آذری جهرمی گفت: جزیره کیش نگین گردشگری کشور است وایجاد زمینه فعالیت گسترده بخش خصوصی در این منطقه ،توسعه همه جانبه کیش را تسریع می کند.
وی با اشاره به وجود برخی موانع فعالیت بخش خصوصی که به دلیل تسری قوانین سرزمین اصلی به مناطق آزاد ایجاد شده و باماهیت این مناطق مغایر است و همچنین تلاش های دکتر مظفری درجهت رفع این موانع گفت: با وزیر اقتصاد نیز در این خصوص گفتگو می کنم تا مشکلات گمرک و موارد مشابه در منطقه آزاد کیش برطرف شود.
وزیرارتباطات تاکید کرد: بخش خصوصی با ایده های نو، انگیزه قوی و توان سرمایه ای بالا، آماده و مشتاق فعالیت در جزیره کیش است و تنها باید تلاش کنیم تا شرایط فعالیت آنها تسهیل شود.
دکتر مظفری نیز در این مراسم با تاکید بر توسعه فعالیت های فرهنگی در جزیره کیش گفت : امروز اقتصاد فرهنگ ، هنر و اقتصاد خلاق یکی از محورهای توسعه همه جانبه است و ما اعتقاد داریم که توسعه همگون و پایدار جزیره کیش در سایه هنر و فعالیت های فرهنگی و هنری میسر است.
وی با بیان اینکه جزیره کیش می تواند پایلوت فعالیت های فرهنگی و هنری کشور باشد ابراز امیدواری کرد برگزاری جشنواره سینما تورز آغازیک حرکت ماندگار در این منطقه بوده و دبیر خانه دائمی این جشنواره در جزیره کیش ایجاد شود.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین برگزاری جشنواره فیلم کوتاه موج را یکی از فعالیت های ارزشمند فرهنگی در جزیره کیش برشمرد
دکتر مظفری بابیان اینکه چند ساختمان که سال ها بدون استفاده درجزیره کیش رهاشده بودند برای ایجاد مراکز هنری و موزه های تخصصی در نظرگرفته شده و آماده واگذاری به بخش خصوصی علاقمند به فعالیت در عرصه فرهنگی و هنری است گفت : ایجاد موزه های تخصصی هنری در نقاط مختلف جزیره کیش از اولویت های سازمان است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ازآغازبکار برج نوآوری کیش تا سه هفته آینده خبر داد و اظهار داشت: برج نوآوری کیش فرصت مناسبی را برای ارائه و اجرای ایده های خلاقانه در بخش های مختلف اقتصادی، گردشگری و هنری فراهم می کند.
وی همچنین به اتصال شبکه ارتباطی جزیره کیش به سرزمین اصلی از طریق فیبر نوری تعبیه شده در بستردریا اشاره کرد و گفت: رینگ فیبرنوری درجزیره کیش درحال اجرا است واین طرح یکی از زیر ساخت های اساسی توسعه جزیره کیش است.
دکتر مظفری با بیان اینکه کشور به مردان پرکار و بی ادعا نیازدارد که در شرایط سخت اقتصادی یاریگر هموطنان باشند از بخش خصوصی با انگیزه و پرتلاشی که تامین هزینه و برگزاری این جشنواره رابر عهده گرفته است تقدیرکرد و گفت : جامعه هنری کشور و ساکنان جزیره کیش قدردان این حرکت فرهنگی و تلاش موثر برای توسعه و آبادانی کیش و رونق سینمای ایران هستند.
در این مراسم که با استقبال بسیار خوب ساکنان و گردشگران کیش همراه بود، هنرمندانی همچون بهرام رادان، هانیه توسلی، حبیب رضایی، بابک حمیدیان، میلاد کی‌مرام، مینا ساداتی، کیومرت پوراحمد، بهناز جعفری، مهرداد صدیقیان، شقایق فراهانی، نرگس آبیار، گوهر خیراندیش، آزیتا موگویی، امین تارخ، محمدرضا شریفی‌نیا، مهراب قاسم‌خانی، محمدعلی باشه‌آهنگر و مسعود رایگان، فاطمه گودرزی، گوهرخیراندیش، کمند و سپهر امیرسلیمانی و الهام پاوه نژاد حضور داشتند.
لازم به ذکر است در این مراسم از عوامل ، بازیگران ویا سازندگان فیلم های شاخص اکران شده در سال 97که رویکردی متفاوت از جلوه‌های زیبایی‌شناسی ایران‌زمین ارائه داده‌اند، و همچنین علی نصیریان، رضا کیانیان و محمود کلاری سه چهره‌ ماندگار سینمای کشورمان تجلیل شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107187/با-حضور-وزیر-ارتباطات-و-فناوری-اطلاعات-جشنواره-سینما-تورز-در-کیش-پایان-یافت
بستن   چاپ