پیام سپاهان
عضو هیئت مدیره نظام پزشکی اصفهان عنوان کرد:
مطالبه مراکز پزشکی دولتی و خصوصی از سازمان‌های بیمه‌گر
شنبه 19 مرداد 1398 - 22:32:32
پیام سپاهان - عضو هیئت مدیره نظام پزشکی اصفهان با بیان اینکه تمام وسایل مصرفی بهداشتی چندین برابر افزایش قیمت داشته است، گفت: متاسفانه هنوز حق ویزیت در همان 10 درصد باقی مانده است و حقوق پرسنل نیز همین میزان افزایش یافته است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، فرشته دانشمند عصر امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه طرح تحول سلامت می توانست یک طرح موفق آمیزباشد، اظهار کرد: متاسفانه این طرح مشکلات عدیده ای در سیستم درمانی برای همکاران ایجاد کرده است.
وی افزود: هنوز بسیاری از بیمارستان های دولتی و خصوصی از سازمان های بیمه گر مطالباتی دارند که هزینه های خود را پرداخت نکرده اند. در اصفهان نیز 99 درصد همکاران همین وضعیت را دارند.
این عضو هیئت مدیره نظام پزشکی اصفهان با بیان اینکه با وجودی که تمام وسایل مصرفی بهداشتی چندین برابر افزایش قیمت ها را در برداشته اند، تصریح کرد: این در حالی است که حق ویزیت در همان 10 درصد باقی مانده است و حقوق پرسنل نیز همین قدر افزایش یافته است.
دانشمند با بیان اینکه در نظام پزشکی دو هیئت بدوی مسئول رسیدگی به موارد شکایات مردمی و فرستادن پرونده ها به دادگستری هستند، افزود: در هیئت تجدید نظر از تمامی رشته های پزشکی استفاده شده است که در نهایت در هیئت عالی تهران پرونده ها بررسی می شود.
وی خاطرنشان کرد: ماهیانه در اصفهان 110 مراجعه کننده به نظام پزشکی داریم و در سال 96 نیز 600 نفر و سال گذشته 700 نفر مراجعه کننده داشتیم.
سالیانه حدود 10 هزار دانشجو پزشکی به جامعه تزریق می شود
همچنین، خادمی رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این نشست با بیان اینکه تا سال 1404 هیچ گونه کمبود پزشک نداریم و قطعا کمبود پزشک برطرف خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر به ازای هر 2500 نفر یک دندان پزشک وجود دارد.
وی با بیان اینکه با وجود 45 دانشکده پزشکی و 45 دانشکده دندانپزشکی مشکل کمبود پزشک برطرف شده است، گفت: سالیانه حدود 10 هزار دانشجو پزشکی به جامعه تزریق می شود.
رئیس دانشکده دندان پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: برای نمونه تعداد دندانپزشکان اکنون 30 هزار نفر است که سالیانه دو هزار نفر پذیرش می شود و این در حالی است که تمام دانشکده های پزشکی از نظر هیئت های علمی و زیر ساخت ها ظرفیت پذیرش دانشجو را ندارند.
خادمی با بیان اینکه اکنون توزیع نیروی انسانی مشکل است و با این تعداد دانشجو و پزشک در جامعه پزشکی نیازی به افزایش ظرفیت نداریم، گفت: در شهر اصفهان دو هزار دندان پزشک داریم که کمبودی احساس نمی شود.
کدخبرنگار:13025
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107238/مطالبه-مراکز-پزشکی-دولتی-و-خصوصی-از-سازمان‌های-بیمه‌گر
بستن   چاپ