پیام سپاهان
امام جمعه موقت اصفهان:
تحقق وعده حسن نصرالله درباره برگزاری نماز در بیت‌المقدس دور نیست
دوشنبه 21 مرداد 1398 - 11:39:59
پیام سپاهان - اصفهان - امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: به یقین وعده سید حسن نصرالله در خصوص برگزاری نماز در بیت‌المقدس امری دور از دسترس نیست و به زودی تحقق خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت‌الاسلام مجتبی میردامادی صبح دوشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان با بیان اینکه عید فطر و قربان در زمان پیامبر اکرم (ص) رسمیت پیدا کرد، اظهار داشت: در روایات برای بهره‌ بردن از فضائل این دو عید به رسیدگی و کمک به نیازمندان سفارش شده است.
وی افزود: به طور مثال برای عید فطر زکات فطره تعیین شده و برای عید قربان نیز قربانی کردن گوسفند و اهدای آن به نیازمندان از اعمال مستحبی شمرده شده است.
امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه حضرت ابراهیم (ع) بدون تردید به دستور خداوند عمل کرد، ابراز داشت: این پیامبر الهی فرمان خداوند درباره ذبح فرزند خویش را تنها برای عمل به دستور الهی پذیرفت و بر این اساس خداوند قربانی وی را پذیرفت و به جای اسماعیل (فرزند حضرت ابراهیم) گوسفندی برای قربانی کردن از آسمان فرو فرستاد.
وی اضافه کرد: حضرت ابراهیم (ع) برای عمل به دستورات الهی بهانه نیاورد و بدون اما و اگر فرمان خداوند را اطاعت کرد از این رو این روز بزرگ، عید نام گرفت.
محرم شدن حاجیان نمادی از خارج کردن علائق دنیوی از دل است
امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه مُحرم شدن حاجیان نمادی از خارج کردن علائق دنیوی از دل است، ابراز داشت: طواف خانه خدا بدین معناست که خداوند از این پس در مرکز زندگی ما قرار خواهد گرفت و عبور از پشت مقام ابراهیم نیز نمادی از پیش رو قرار دادن پیروی از خداوند، امامت و نبوت در اولویت زندگی و حرکت در مسیر زندگی است.
وی با اشاره به اینکه سنگ زدن به شیطان در رمی جمرات نمادی از مقابله با هوای نفس و همچنین دشمنان دین و مسلمانان است، گفت: امروز مبارزه با شیطان بزرگ به معنای مقابله با استکبار و استعمار جهانی ویژه آمریکاست.
مسلمانان باید به وظایف خود در مقابله با دشمنان دین و استکبار جهانی عمل کنند
حجت الاسلام میردامادی با تاکید بر اینکه همه مسلمانان باید به وظایف خود در مقابله با دشمنان دین و استکبار جهانی عمل کنند تا وعده الهی برای پیروزی محقق شود، گفت: به یقین وعده سید حسن نصرالله در خصوص برگزاری نماز در بیت‌المقدس امری دور از دسترس نیست و به زودی تحقق خواهد یافت.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید قربان با بیان اینکه نقشه‌های دشمنان بر علیه اسلام و انقلاب هرگز پیروز نخواهد شد، ابراز داشت: ملت ایران همواره در برابر نقشه‌های مختلف دشمنان ایستادگی کرده است و فرزندان این ملت با جان خود از ارزش‌های انقلاب پاسداری کرده است.
مسئولان باید برای خدمت به این ملت بی نظیر سر از پا نشناسند
امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه مسئولان باید برای خدمت به این ملت بی نظیر سر از پا نشناسند، ابراز داشت: امرزو شرایط اقتصادی برای مردم بسیار سخت شده است، به واقع جای تاسف دارد که مردم باید ساعت‌ها در صف دریافت گوشت بایستند، آنگاه برخی نزدیکان مسئولان با ارز تخصیص یافته برای دارو و گوشت محصولات دیگری وارد کرده‌اند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107302/تحقق-وعده-حسن-نصرالله-درباره-برگزاری-نماز-در-بیت‌المقدس-دور-نیست
بستن   چاپ