پیام سپاهان
هوشمندانه انتخاب رشته کنید
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 12:22:19
پیام سپاهان - مدیر اجرایی برنامه خردمندانه در دانشگاه اصفهان گفت: دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی می‌توانند با مراجعه به مرکز انتخاب رشته در دانشگاه اصفهان از مشاوره صحیح برای انتخاب رشته تحصیلی بهره‌مند شوند.
مهدی هوادار زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان اظهار کرد: برنامه "خردمندانه" در خصوص اجرای انتخاب رشته است که بر اساس انتخاب خردمندانه تعریف شده، به این معنی که از صفر تا صد انتخاب رشته را در برمی گیرد.
وی در خصوص روند اجرای این برنامه گفت: در ابتدا رتبه هر دانش آموز در کنکور سراسری به کمک نرم افزار تحلیل و بررسی و دانشگاه های متناسب با آن رتبه مشخص می شود. 
مدیر اجرایی برنامه خردمندانه در دانشگاه اصفهان افزود: در قسمت بعد، دانش آموزان از مشاوره متخصصان مرکز استفاده کرده و می توانند بر اساس علائق و استعدادهای خود به انتخاب رشته صحیح برسند.
وی با بیان اینکه استعداد و علاقه دانش آموزان در انتخاب رشته اصلی ترین بخش است، تصریح کرد: بر همین اساس تست روانشاسی از دانش آموزان گرفته و زمینه های استعداد و رغبت سنجی آنها به رشته مورد نظرشان بررسی می شود و در نهایت افراد با یک انتخاب خردمندانه رشته مورد نظر خود را انتخاب می کنند.
هوادارزاده در توضیح مفهوم خردمندانه گفت: انتخاب خردمندانه به این معنی است که نه تنها بر اساس منطق بلکه هر دانش آموز بر اساس هدفی که برای زندگی آینده خود در نظر دارد، به انتخاب رشته اقدام کند.
وی افزود: در بخش مشاوره این مرکز، متخصصان رشته های مختلف که شامل اعضای هیئت علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و فارغ التحصیلان رشته های مختلف دانشگاه هستند، حضور داشته و به دانش آموزان در تصمیمگیری صحیح کمک می کنند. این کمک بر اساس انتخاب مسیر زندگی دانش آموزان انجام می شود.
مدیر اجرایی برنامه خردمندانه در دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: اعضای گروه مشورت اطلاعاتی از جمله دروسی که دانش آموز در دانشگاه باید بگذراند، بازار کار و ادامه تحصیل و فضای کار را برای دانش آموزان ترسیم می کنند و در واقع دانش آموز را با محیط دانشگاه و رشته مورد نظرشان آشنا می سازند.
هوادارزاده با بیان اینکه رسالت دانشگاه اصفهان خدمت رسانی به شهروندان اعلام شده است، گفت: دانشگاه به عنوان محیطی علمی بر اساس تخصص های موجود خود خدماتی به شهروندان ارائه می دهد. در دانشگاه اصفهان در نظر داریم نرده های اطراف دانشگاه به طور معنوی برداشته و تمام شهروندان بتوانند از خدمات این دانشگاه استفاده کنند.
وی افزود: امسال چهارمین سال برگزاری برنامه انتخاب رشته خردمندانه است و هرسال با استقبال بهترو گسترده تر روبرو شده ایم و یک برند شناخته شده برای انتخاب رشته هستیم. 
مدیر اجرایی برنامه خردمندانه در دانشگاه اصفهان با بیان اینکه آمادگی ارائه خدمات روزانه به 100 تا 200 دانش آموز را داریم، اظهار کرد: این مرکز هر روز از زمان اعلام نتایج کنکور سراسری تا آخرین روز اعلام نتایج از 8 صبح تا 8 شب حتی در روزهای تعطیل باز است و در صورت تمدید مهلت نیز در دانشگاه حضور داریم.
وی گفت: برای پیشرفت برنامه سال آینده از هم اکنون برنامه ریزی ها آغاز خواهد شد و در زمینه تحصیلی بجز انتخاب رشته برنامه های دیگری نیز در نظر داریم.
کد خبرنگار:13037
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107332/هوشمندانه-انتخاب-رشته-کنید
بستن   چاپ