پیام سپاهان
نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:
موضوع خام فروشی ارتباطی به تحریم‌ها ندارد
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 14:10:22
پیام سپاهان - نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تامین آب حوضه زاینده‌رود یکی از موضوعات حساس در سطح ملی است، بنابراین اتاق نهم برای حساسیت‌زدایی نام آب را از این کمیسیون حذف کرد، با این وجود در بحث موضوعات انتقال آب تلاش خود را می‌کند.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، بهرام سبحانی صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست هئیت نمایندگان اتاق بازرگانی با خبرنگاران، با بیان اینکه اتاق نهم در این دوره سعی کرده نگاه جدید به مسائل به خصوص محیط کسب‌وکار داشته باشد، اظهار کرد: امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و سربازان آن فعالان اقتصادی هستند، اما امیدواریم با پشتیبانی آنها در این جنگ نابرابر پیروز میدان شویم.
وی در خصوص برخی خام فروشی ها در کشور، گفت: موضوع خام فروشی ارتباطی به تحریم‌ها ندارد و باید توجه داشت هر زمان کالایی باشد که بتوان بر روی آن ارزش‌افزوده ایجاد کرد در ابتدا با توجه به توان داخلی باید به محصول تبدیل شود تا با ارزش‌افزوده بیشتر صادر شود.
نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان همچنین در خصوص پروژه بندرخشک اصفهان، اظهار کرد: پروژه بندرخشک اصفهان در حوزه‌های مختلفی همچون حمل‌ونقل، امور گمرکی، ترانزیت کالا در بخش واردات و صادرات نقش بسزایی در رونق تولید خواهد داشت و راه‌اندازی بندرخشک در اصفهان یکی از اساسی ترین و موثرترین اقدامات در بهبود مستمر محیط کسب‌وکار است. 
وی در خصوص شفافیت درآمدهای اتاق، اظهار کرد: بخشی از درآمدهای اتاق اصفهان به اتاق کشور پرداخت می‌شود و بخشی دیگر در اختیار هیئت نمایندگان قرار می‌گیرد، همچنین در بحث شفاف‌سازی به طور معمول صورت‌های مالی اتاق در اختیار هیئت نمایندگان اصفهان و اتاق ایران قرار می‌گیرد.
سبحانی با بیان اینکه بخشی از درآمدهای اتاق اصفهان هزینه 12 کمیسیون آن می‌شود، تصریح کرد: سیاست این دوره اتاق بازرگانی بر هزینه کردن درآمدها در جهت توسعه محیط کسب‌وکار است. 
وی در توضیح اینکه چرا نام آب از کمیسیون کشاورزی و محیط زیست اتاق اصفهان حذف شده است، گفت: تامین آب حوضه زاینده‌رود یکی از موضوعات حساس در سطح ملی است، بنابراین اتاق نهم برای حساسیت‌زدایی نام آب را از این کمیسیون حذف کرد، با این وجود در بحث موضوعات انتقال آب تلاش خود را می‌کند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در خصوص گلایه برخی رسانه ها از ارتباط محدود اتاق بازرگانی اصفهان با آنها، اظهار کرد: نگاه هیئت رئیسه این دوره اتاق، تعامل همه جانبه و ارتباط نزدیک با رسانه ها است چراکه رسانه ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف اتاق دارند.
وی تاکید کرد: به طور قطع ارتباط متقابل اتاق و رسانه ها می‌تواند در حل مشکلات اقتصادی و بازرگانی استان راهگشا باشد و تحلیلگران اقتصادی رسانه ها به عنوان بازوهای راهبردی اتاق دیده می شوند.
کدخبرنگار: 13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107342/موضوع-خام-فروشی-ارتباطی-به-تحریم‌ها-ندارد
بستن   چاپ