پیام سپاهان
رییس اتاق بازرگانی اصفهان:
راهی جز صادرات غیرنفتی و صادرات خرد نداریم
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 17:37:15
پیام سپاهان - اصفهان - رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تامین مالی در شرایط تحریم سخت تر و تجارت مستقیم با طرف های تجاری شناسنامه دار محدودتر است بنابراین هیچ راهی جز توجه به صادرات غیر نفتی و صادرات خرد نداریم.

مسعود گلشیرازی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران ، اتاق را تجلیگاه فعالیتهای اقتصادی استان برشمرد و افزود: تحریم ها یک حسن داشت و آن این بود که مسئولان اهمیت صادرات خرد را متوجه شدند و باید جلوی خام فروشی را گرفت.
وی اظهارداشت: برغم افزایش قیمت ارز در سال گذشته که پیشرانی برای صادرات بود، واقعی شدن قیمت اقلام صادراتی و تصویب دستورالعمل نحوه‌ بازگشت ارز حاصل از صادرات را عاملی برای کاهش کمی شاخص های صادراتی پس از تصویب این دستور العمل دانست.
وی با بیان این که اتاق بازرگانی تجلیگاه فعالیت های اقتصادی استان است و در این دوره اتاق به دنبال رویکرد حل مسائل فعالان اقتصادی با استناد به شاخض هاست، بیان کرد: ما به دنبال حل مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی با نگاه کارشناسی و عمیق و با استناد به شاخص ها هستیم.
گلشیرازی تصریح کرد: بخش خصوصی می تواند در شرایط کنونی کشور، فعالتر و موثرتر از پیش در فضای اقتصادی کشور تاثیرگذار باشد و اتاق اصفهان می تواند به عنوان یک اتاق پیشرو به عنوان یک مرکز نوآور و خلاق نمونه نقش بسزایی در توسعه اقتصادی استان و کشور داشته باشد.
وی با اشاره به شرایط کشور در پی تحریم ها و کاهش ارزش ریال گفت: می توان این تهدید را به فرصتی برای توجه به صادرات، بالاخص صادرات خرد و صادرات محصولاتی به غیر از محصولات نفتی و پتروشیمی تبدیل کرد و می توان با تکمیل زنجیره های تولید از خام فروشی پرهیز و در جهت خلق ارزش افزوده و ایجاد اشتغال گامهای موثری برداشت.
وی با تاکید بر اهمیت صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی استان از هدف گذاری برای پذیرش حدود 5 میلیون گردشگر تا 1404 خبر داد، و گفت با جذب این این تعداد گردشگر به طور متوسط سالانه 250 دلار به میانگین درآمد مردم استان افزوده می شود.
نائب رئیس اول اتاق بازرگانی اصفهان گفت: کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد و تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی سربازان این جنگ هستند و امید است با پشتیبانی این نیرو ها و تشکیل آرایش جنگی بتوانیم از تمامی ظرفیت های اقتصادی دستگاه های دولتی و حاکمیتی و بخش خصوصی در این راستا استفاده می شود و از این جنگ سرافراز بیرون بیاییم.
بهرام سبحانی با اشاره به صدور 60 هزار کارت بازرگانی در کل کشور گفت حدود 6 درصد این کارت ها مربوط به اصفهان است، افزود: با توجه به دستور العمل های جدید اتاق ایران برای احراز صلاحیت متقاضیان دریافت کارت بازرگانی خوشبختانه به جز تعداد معدودی، اکثر دارندگان کارت های بازرگانی در استان، احراز صلاحیت شدند.
عضو دیگر هیات رئیسه اتاق بازرگانی از توجه اتاق نهم به افزایش مشارکت بانوان در اتاق بازرگانی و افزایش دو برابری مشارکت بانوان در کمیسیون های تخصصی و افزایش مشارکت آنها از 11 درصد به 22 درصد خبر داد.
فرشته امینی با اشاره به تفاهم نامه همکاری اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد گفت: بر اساس این تفاهم نامه پایان نامه دانشجویی در مقاطع تحصیلی تکمیلی، واحدهای دانشگاهی می تواند به موضوعات ارایه شده از سوی واحدهای تولیدی و خدماتی استان اختصاص یابد و مورد حمایت آنها قرار گیرد
عضو دیگر هیات رئیسه اتاق بازرگانی استان اصفهان با اشاره به تصویب طرح حذف 4 صفر از پول ملی در دولت، از مزایای آن به تقویت ارزش پول ملی، افزایش سهولت در معاملات، کاهش هزینه نقل و انتقال پول و تسهیل در حسابرسی برشمرد.
رضا برادران اصفهانی از معایب اجرای طرح فوق، هزینه سنگین تغییر اسکناس، کاهش درآمد صادراتی حداقل به صورت روانی و مشکلات اجرایی را برشمرد و تاکید کرد زمانی برای اجرای این طرح مناسب خواهد بود که دوره های تورمی متوقف شده باشد.
6026/ 3080

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107367/راهی-جز-صادرات-غیرنفتی-و-صادرات-خرد-نداریم
بستن   چاپ