پیام سپاهان
مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور کشور ساماندهی می شود
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 12:34:52
پیام سپاهان - زنجان - مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های دانشگاه پیام نور کشور گفت: ساماندهی مراکز و واحدهای این دانشگاه در سطح کشور در دست بررسی قرار دارد.

رضا رسولی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه های پیام نور استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: ساماندهی واحدها و مراکز این دانشگاه در سطح کشور به لحاظ تعداد دانشجو، اعضای هیات علمی و امکانات در دست بررسی است.
وی اظهارکرد: واحدها و مراکز دانشگاهی کوچکتر با دانشجویان کمتر با دیگر واحدهای پیام نور ادغام خواهد شد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه چالش کم شدن جمعیت دانشجویان مختص دانشگاه پیام نور نیست، بلکه تعداد دانش آموزان در سطح کشور کاهش یافته است و این دانشگاه نیز سهمی از این کاهش دارد.
رسولی گفت: این دانشگاه برنامه هایی برای ارتقای کیفیت آموزشی دارد و سمت و سوی آن جذب دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و با کیفیت آموزشی بالاست.
وی با اشاره به اینکه در برنامه های دانشگاه پیام نور ناهمسویی وجود ندارد، تاکید کرد: پیام نور دانشگاهی متمرکز است و تمام آیین نامه ها از یک مرکز به واحدهای آن ارایه می شود.
***دانشگاه ها باید به سمت کارآفرینی حرکت کنند
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه ها باید سمت کارآفرینی و نسل سومی در حرکت باشند.
غلامرضا بخشی خانیکی اظهارکرد: باید تعاونی هایی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان در زمینه های کشاورزی، فنی مهندسی و دیگر موارد ایجاد کنیم تا این قشر اشتغالزایی داشته باشند و دانشگاه ها نیز در بخش اجرایی از آنان حمایت کنند.
وی تاکید کرد: در دانشگاه ها باید بتوانیم مهارت ها را تولید، تقویت و ارتقا دهیم تا دانشجویان و فارغ التحصیلان خدمات خود را به فروش برسانند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور گفت: در حال حاضر در دانشگاه پیام نور در بحث مجازی اجباری به حضور دانشجو در کلاس های درس نیست.
بخشی خانیکی افزود: در راستای عمل کردن به شعار دانشگاه تخصصی مجازی، قطب های مختلفی در استان های مختلف با توجه به پتانسیل و ظرفیت هر استانی ایجاد شده است.
یکی از استان ها به عنوان قطب برخوردار انتخاب می شود و به سایر استان ها نیز در بخش آموزش خدمات ارایه می دهد.
7325/6085

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107395/مراکز-و-واحدهای-دانشگاه-پیام-نور-کشور-ساماندهی-می-شود
بستن   چاپ