پیام سپاهان
هوشمندسازی ایستگاه های هواشناسی اصفهان ضروری است
جمعه 25 مرداد 1398 - 16:00:09
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل هواشناسی اصفهان گفت : هوشمندسازی ایستگاه های هواشناسی یکی از سیاست این اداره کل در راستای ارتقاء جمع آوری و استانداردسازی داده ها و کیفیت بخشی به تولید محصولات متنوع برای کاربران مختلف ضروری است.

حمیدرضا خورشیدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: جمع آوری اطلاعات هواشناسی در گذشته توسط عامل انسانی و ادوات سنتی انجام می گرفت که این امر خالی از خطا نبود و بطور قطع هوشمندسازی و بکارگیری تجهیزات مدرن و روز دنیا کمک قابل توجهی به صدور پیش بینی ها و پیش آگاهی ها می کند.
وی با بیان اینکه طبق سیاست های برنامه ششم توسعه باید تمام ایستگاه های هواشناسی به فناوری های نوین مجهز شود، تصریح کرد: هوشمندسازی ایستگاه های هواشناسی، ارتقا سطح خدمات رسانی مطلوب به مسوولان و مردم را در بر خواهد داشت.
مدیرکل هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: سه شاخص دقت، صحت و سرعت در دریافت، ثبت و ارسال داده های هواشناسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی بیان کرد: هوانوردی، کشاورزی، صنعت، عمران و شهرسازی از جمله جامعه هدف هواشناسی محسوب می شوند که خدمات رسانی به این جامعه هدف و همراهی آن با توسعه پایدار به نوعی می تواند همه احاد جامعه را از برکات و آثار مثبت آن بهره مند سازد.
خورشیدی با بیان اینکه برخورداری از تجهیزات روز دنیا مستلزم صرف هزینه های زیاد و تخصیص اعتبارات مازاد است، تصریح کرد: بکارگیری و استفاده از جامعه آماری هواشناسی، پایه و اساس موفقیت بسیاری از طرح های بنیادی در جهت تحقق توسعه پایدار است که در سالهای گذشته مورد کم مهری قرار گرفته است و برای افزایش بهره وری مسئولان باید با افزایش اعتبارات به حل این مساله کمک کنند.
وی بر لزوم حمایت و پشتیبانی مسوولان استانی و شهرستانی در تخصیص اعتبارات ویژه به هواشناسی تاکید کرد و گفت : هدف ما خدمات رسانی مطلوب به مردم و مسوولان در راستای اطلاع رسانی بموقع پیش بینی ها، اطلاعیه ها و توصیه های کاربردی هواشناسی به اقشار مختلف جامعه از جمله کشاورزان، گردشگران و رانندگان است.
خورشیدی بیان کرد: با تخصیص اعتبارات لازم به هواشناسی، پیشبرد اهداف هواشناسی و روند خدمات رسانی به شهروندان سریع خواهد شد.
وی اضافه کرد: هواشناسی یک دستگاه حساس و مهم است که درست یا غلط بودن پیش بینی های آن تاثیر زیادی بر روند فعالیت های روزمره مردم بویژه کشاورزان، دامداران و دستگاه های خدمات رسانی از جمله فرودگاه ها دارد و باید برای تجهیز این نهاد به امکانات مدرن توجه بیشتری شود.
سامانه هواگوی 134 آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی استان اصفهان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان اصفهان دارای 23 ایستگاه سینوپتیک، 14 ایستگاه اقلیم شناسی و 144 ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.
7150 /6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/108387/هوشمندسازی-ایستگاه-های-هواشناسی-اصفهان-ضروری-است
بستن   چاپ