پیام سپاهان
پوربافرانی: وحدت رویه ای برای تسهیلات رونق تولید وجود ندارد
جمعه 25 مرداد 1398 - 16:00:22
پیام سپاهان - نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه ارائه تسهیلات اشتغال و رونق تولید نتوانسته ایم به هدف مطلوب دست پیدا کنیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، عباسعلی پوربافرانی امروز (پنجشنبه) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، که در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: بیش از هر زمانی تحقق اقتصاد مقاومتی در شرایطی که کشور دچار تحریم است، لازم و ضروری است و برای محقق شدن این مهم باید زیر ساخت های تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور تقویت شود.
وی ادامه داد: یکی از زیر ساخت های مهم اقتصاد مقاومتی، دولت الکترونیک است، دولت الکترونیک با هدف کم کردن هزینه ها مطرح شد، ولی آنچه که امروز شاهد هستیم دولت الکترونیک در این عرصه به عنوان دولت الکترونیک موفق عمل نکرده است.
نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث دیگر املاک و دارایی است که در سطح کشور دولتی بوده ولی عملا بلا استفاده است، در استان اصفهان اینگونه ساختمان ها زیاد است که عملا هیچ کاربری نداشته و بلا استفاده است، اگرچه دستور رییس جمهور برای فروش این دسته املاک جهت رفع مشکلات موجود وجود دارد، ولی تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است. 
پوربافرانی اظهار کرد: یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی تسهیل در اشتغال و تولید است، ولی شاهد هستیم تسهیلاتی که در حوزه اشتغال و تولید از سوی دولت تخصیص یافته است، نتوانسته به هدف مطلوب دست پیدا کند، وقتی دلیل را بررسی می کنیم درخواهیم یافت علت اصلی محقق نشدن این امر، نظام بانکی کشور است.
وی ادامه داد: متاسفانه در نظام بانکی کشور در حوزه تسهیلات اشتغال و رونق تولید وحدت رویه وجود ندارد، متاسفانه در بعضی از بانک ها به قدری برای فرد متقاضی تسهیلات، سخت گیری می کنند، که فرد از گرفتن تسهیلات منصرف می شود. 
نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان اصفهان دارای 10 شهرستان کوچک با زیر 50 هزار جمعیت است، گفت: این شهرستان ها از لحاظ زیر ساخت های بانکی و ارائه تسهیلات با مشکلات جدی روبه رو هستند، شهرستانی در اصفهان وجود دارد که اگر فرد ساکن آن کارت بانکی اش مفقود شود، مجبور است بیش از 100 کیلومتر مسافت را طی کند تا بتواند خدمات بانکی مورد نظر را در بانک شهرستانی دیگر انجام دهد. 
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/108395/پوربافرانی--وحدت-رویه-ای-برای-تسهیلات-رونق-تولید-وجود-ندارد
بستن   چاپ