پیام سپاهان
رئیس انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی مرغ استان اصفهان:
شب گذشته کشتار مرغ در اصفهان نداشتیم
شنبه 26 مرداد 1398 - 12:15:41
پیام سپاهان - رئیس انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی مرغ استان اصفهان گفت: در حال حاضر مرغ زنده با نرخ 8500 تومان تحویل کشتارگاه‌ها نشده و از شب گذشته هیچ کشتار مرغی در اصفهان انجام نشده است.
حمیدرضا شیخان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، در خصوص افزایش نرخ مرغ و عدم کشتار مرغ در کشتارگاه‌های استان، اظهار کرد: متأسفانه شب گذشته کشتار مرغ در اصفهان انجام نشد چراکه طبق آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مرغ برای مصرف‌کننده 12 هزار و 900 تومان تعیین شد و در این شرایط قیمت مرغ زنده باید 8500 تومان باشد، اما این قیمت در کل کشور به 10 هزار و 200 تومان رسیده است. 
وی با بیان اینکه در حال حاضر مرغ زنده با نرخ 8500 تومان تحویل کشتارگاه‌ها نشده است، افزود: به دلیل گرمی هوا، تلفات، بیماری طیور و ... عرضه مرغ کم است.
رئیس انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی مرغ استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ به وزن مطلوب نرسیدن مرغ زنده برای کشتار است، توضیح داد: مرغی که به‌طور میانگین برای مرغدار باید با وزن دو کیلو و 500 گرم به کشتارگاه عرضه شود اکنون به یک کیلو و 800 تا 900 گرم رسیده است و در هر لاشه مرغ حدود 500 تا 600 گرم اختلاف وزن داریم که این عامل موجب کم شدن عرضه مرغ زنده شده است.
وی با تاکید بر اینکه روزانه به‌طور میانگین 500 تن کشتار مرغ در استان اصفهان انجام می‌شود، گفت: به دلیل شرایط موجود کشتار مرغ در اصفهان انجام نشده و مرغ فروشی‌ها مرغی برای عرضه ندارند.
شیخان با اشاره به دو راهکار برای تعدیل قیمت بازار مرغ، اظهار کرد: یا اینکه مرغ 8500 تومان در اختیار کشتارگاه قرار گیرد تا بتوان مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور را رعایت کنیم یا اینکه با حاشیه بازار و میانگین کشور حرکت کنیم و با از بین رفتن التهاب بازار، مرغ به قیمت 12 هزار و 900 تومان برسد.
وی در خصوص گلایه تولیدکنندگان نسبت به بالا رفتن هزینه‌های تولید و احتمال رسیدن مرغ حتی به 18 هزار تومان، گفت: تصور می‌کنم قیمت مرغ بالاتر از 16 هزار تومان نخواهد رسید. 
رئیس انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی مرغ استان اصفهان در خصوص افزایش تقاضا مرغ با توجه به بازگشت حجاج به کشور و در پیش بودن ماه محرم، اظهار کرد: در ماه محرم تقاضا برای خرید مرغ کمتر می‌شود.
کد خبرنگار: 13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/108472/شب-گذشته-کشتار-مرغ-در-اصفهان-نداشتیم
بستن   چاپ