پیام سپاهان
پیشکسوت نمایش های آیینی و سنتی:
آیینهای هوم بابایی و قالیشویان پتانسیل خوبی برای ساخت نمایش دارد
يکشنبه 27 مرداد 1398 - 16:05:44
پیام سپاهان - کاشان - پیشکسوت نمایش های آیینی و سنتی گفت: آیین های هوم بابایی و قالیشویان کاشان پتانسیل خوبی برای ساخت نمایش دارد و به هنرمندان پیشنهاد کردیم از این موضوعات در آثار خود استفاده کنند.

محسن خسروی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه کاشان خاستگاه هنرهای آیینی و سنتی است، اظهار داشت: بهترین نسخه های شبیه خوانی و تعزیه توسط هنرمندان کاشانی به رشته تحریر در آمده است و در دیگر هنرهای آیینی و سنتی همچون سیاه بازی و روحوضی، نقالی و غیره نیز ید طولایی دارد و بر همین اساس کاشان به عنوان نقطه ای برای برگزاری بخشی از نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی بهترین انتخاب به شمار می رفت.
وی با بیان اینکه کاشان برای برگزاری این جشنواره از اماکن خوب و متناسبی برخوردار است، افزود: مکان برگزاری نمایش های آیینی و سنتی از اهمیت بالایی برخوردار است و از آنجا که کاشان از نخستین شهرهایی است که تئاترهای مذهبی در آن انجام شده به صورت بالقوه و بالفعل پتانسیل برگزاری جشنواره نمایش های آیینی و سنتی را در خود دارد.
پیشکسوت نمایش های آیینی و سنتی از تلاش برای اجرای نمایش های آیینی و سنتی در کاشان طی سال های گذشته خبر داد و ابراز داشت: ویژگی نمایش های این جشنواره آن است که این نمایش ها هم در زمان شادی و هم در زمان غم و اندوه مردم برگزار می شود و این مهم نشان دهنده قدمت و برگزاری نمایش های آیینی و سنتی در کاشان است.
وی ضمن اشاره به سمینار اجرا شده در حاشیه نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در کاشان گفت: آیین های هوم بابایی و قالیشویان پتانسیل بالایی در ساخت نمایش دارد و به هنرمندان پیشنهاد می شود برای ساخت آثار خود از این موضوعات استفاده کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/108549/آیینهای-هوم-بابایی-و-قالیشویان-پتانسیل-خوبی-برای-ساخت-نمایش-دارد
بستن   چاپ