پیام سپاهان
اجرای ١٢ پروژه فاضلاب به روش بیع متقابل در اصفهان
چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 17:21:37
پیام سپاهان - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ١٢ پروژه سرمایه گذاری به روش بیع متقابل در حوزه فاضلاب در حال اجرا است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، هاشم امینی صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم آغاز عملیات بزرگترین پروژه اجرای تاسیسات فاضلاب روستایی کشور در شهرستان فلاورجان، اظهار کرد: در آستانه هفته دولت و با تاکید مدیریت استان در شرایط خاص اقتصادی کشور پروژه ها به نحوه احسن به مردم معرفی می شوند تا نشاط و امید به مردم تزریق شود.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه امروز جزء نخستین طرح های هفته دولت است، افزود: در دهه ٦٠ پروژه های فاصلاب جزء پروژه های لوکس و خاص بود و دولت به دلیل هزینه های بالای آن کمتر در این حوزه سرمایه گذاری می کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: در حوزه فاضلاب شهری اقدامات خوبی انجام شده، اما در بخش روستایی اینگونه نبود. طی دو سال گذشته و با اعتبارات محدود بانک توسعه اسلامی و صنعت آب و فاضلاب اقدامات خوبی انجام شد، اما هیچ کدام همانند عملیات اجرایی بزرگترین پروژه تاسیسات فاضلاب روستایی شهرستان فلاورجان نیست.
امینی تاکید کرد: باید بار اجرای پروژه های فاضلاب را در قالب تبصره ١٩ و ورود بخش خصوصی از دوش دولت کم کنیم.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان ١٢ پروژه سرمایه گذاری به روش بیع متقابل در حوزه فاضلاب در حال اجرا است، گفت: مبلغ ١١٠٨ میلیارد تومان با روش بیع متقابل با فولاد مبارکه منعقد شده و همچنین با شرکت ذوب اهن قرارداد الحاقیه با اعتباری بالغ بر ٩١ میلیارد تومان منعقد شده و امروز نیز با عملیات اجرای این پروژه ٣١ میلیارد تومان با این شرکت منعقد کرده ایم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه در جلسات مختلف عنوان شده که بیشتر فاضلاب شهرهای اطراف به زاینده رود می ریزد که موجب مشکلاتی در بخش بهداشت میشود، اظهار کرد: با عقد قرارداد بیع متقابل با فولاد مبارکه و ذوب اهن بار هزینه های اجرای شبکه فاضلاب از دوش دولت برداشته شده است.
وی با بیان اینکه از سال ٧٣ تا ٩٢ در حدود ٧٠ کیلومترشبکه فاضلاب در استان اجرا شده بود، اظهار کرد: از سال ٩٣ و طی چهار سال با قرارداد با شرکت فولاد مبارکه ٣٣٤ کیلومتر شبکه فاضلاب را در استان اجرا کرده ایم.
امینی تاکید کرد: با اجرای طرح پساب فاضلاب شرکت فولاد مبارکه از آب زاینده رود دیگر استفاده نمی شود. بار این پروژه ٢٠٠ میلیارد تومان است که هزینه آن از دوش دولت برداشته شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: از نیمه فروردین ٩٧ نیز طرح تصفیه پساب فاضلاب ایمانشهر و اشترجان با شرکت ذوب آهن منعقد شده و تا پایان امسال این پروژه به اتمام می رسد.
وی همچنین گفت: قرار است طی دو سال آینده عملیات اجرایی ٩٣ کیلومتر تاسیسات فاضلاب ١١ روستای فلاورجان با روش بیع متقابل و اعتبار ٩١ میلیارد تومان انجام شود و این طرح یکی از زیرساخت های بخش سلامت و پیشگیری است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/108635/اجرای-١٢-پروژه-فاضلاب-به-روش-بیع-متقابل-در-اصفهان
بستن   چاپ