پیام سپاهان
مسئول واحد تحقیقات مرکز تحقیقات رایانه‌ای اصفهان مطرح کرد:
گردآوری ترجمه نمایشی قرآن کریم در نرم افزارطنین وحی
چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 21:33:39
پیام سپاهان - اصفهان - مسئول واحد تحقیقات و پژوهش مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان گفت: برای اولین بار در جهان ترجمه گفتاری نمایشی قرآن کریم در نرم افزارطنین وحی گردآوری شده است.

محمد رضا صادقی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: برای اولین بار در جهان ترجمه گفتاری نمایشی قرآن کریم در نرم افزارطنین وحی گردآوری شده است.
وی با بیان اینکه این نرم افزار بر پایه ترجمه روان حجت الاسلام قرائتی شکل گرفته است، بیان داشت: در این ترجمه گویای قرآن هر شخصیت نقش خود را ایفا می‌کند و صحنه‌ها با جلوه‌های صوتی متنوع فضاسازی شده است.
طنین وحی حاصل کار 160 هنرمند و 80 نیروی اجرایی مشاور است
مسئول واحد تحقیقات مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان با نمایشی کردن ترجمه قرآن کریم مفهوم کلام وحی بیشتر در ذهن و جان مخاطبان طنین می افکند، تاکید کرد: طنین وحی حاصل کار هفت ساله 160 هنرمند و 80 نیروی اجرایی مشاوران است.
وی با بیان اینکه در زمینه کودک نیز چندین نرم افزار مختلف رونمایی شده است، ابراز داشت: از جمله این نرم افزارها کودک و رسانه است که برای پدران، مادران و مربیان در راستای شناخت انواع رسانه، شناخت تاثیرات رسانه بر کودکان، کارکردهای رسانه، آفات رسانه، وظایف والدین در عصر رسانه و نحوه بالابردن سواد رسانه‌ای طراحی شده است.
متن کامل 40 کتاب برگزیده با محوریت کودک و رسانه
صادقی با بیان اینکه این نرم افزار شامل بخش‌های پرسمان شامل متن پرسش و پاسخ‌های والدین و کارشناسان در این زمینه است، ابراز داشت: داستان‌هایی به صورت گویا با موضوع کودک و رسانه، متن کامل 40 کتاب برگزیده با محوریت کودک و رسانه، 50 طرح گرافیکی زیبا با موضوع کودک و رسانه، سخنرانی و میزگرد دینی و علمی به صورت تصویری با حضور کارشناسان برجسته از حوزه و دانشگاه از بخش‌های این نرم افزار است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/108663/گردآوری-ترجمه-نمایشی-قرآن-کریم-در-نرم-افزارطنین-وحی
بستن   چاپ