پیام سپاهان
لیگ نوزدهم با ابهامات فراوان؛
رونمایی از «پرحاشیه‌ترین» لیگ برتر/ چهره‌های جدید، اتفاقات متفاوت
پنجشنبه 31 مرداد 1398 - 14:30:44
پیام سپاهان - نوزدهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر در حالی آغاز می شود که اتفاقات حاشیه ای پیرامون این فصل شروع مسابقات را تحت تاثیر قرار داد. با این حال لیگی با چهره‌های جدید را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر ، پرحاشیه‌ترین «آغاز لیگ برتر» را باید به لیگ نوزدهم نسبت داد. لیگی که با یک ماه تاخیر آغاز می شود و باید امیدوار بود که حاشیه‌های آغاز لیگ، به کل مسابقات تعمیم داده نشود.
در اولین روز از اولین هفته این رقابت‌ها چهار بازی برگزار می‌شود که به ترتیب پرسپولیس میزبان پارس جنوبی جم است، گل گهر در نخستین بازی تاریخش در لیگ برتر از نساجی مازندران پذیرایی می‌کند، سایپا در اصفهان با ذوب آهن دیدار می‌کند و نفت مسجد سلیمان میزبان تراکتورسازی تبریز است.
از 8 تیمی که امروز در لیگ برتر به مصاف هم می روند تنها 3 تیم گل گهر، ذوب آهن و سایپا با مربیانی به میدان می‌روند که فصل گذشته را با آنها به اتمام رسانده بودند و 5 تیم دیگر با مربیان جدید کارشان را آغاز می‌کنند.
منصوریان و صادقی که در اواسط فصل گذشته جانشین نمازی و دایی در ذوب آهن و سایپا شدند، همچنان به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم‌های خود حضور دارند. بگوویچ هم که چند سالی است در تیم گل گهر حضور دارد، امسال هم مثل فصل گذشته هدایت سیرجانی‌ها را بر عهده دارد.
گل گهر که از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کرد، اولین بازی لیگ برتری اش را تجربه می‌کند و از با سابقه ترین مربی شاغل در ایران که یک خارجی است، بهره می‌برد.
وینگو بگوویچ مربی کهنه کار گل گهری‌ها بیست و یکمین سال حضورش در ایران را تجربه می‌کند تا با این آمار با سابقه ترین مربی لیگ برتر باشد.
پرسپولیس نخستین بازی خود را با کالدرون تجربه می‌کند. بدیهی است که برانکو توقع را از پرسپولیس بالا برده و این مربی باتجربه آرژانتینی به همین دلیل کار ساده‌ای در تیم جدیدش پیش رو نخواهد داشت.
سرخ پوشان برابر تیمی بازی دارند که مربی آن معمولا نتایج خوبی برابر پرسپولیس با تیم‌های مختلف نگرفته است. فراز کمالوند مربی 42 ساله پارس جنوبی به ندرت مقابل پرسپولیس پیروز شده، اما او یکبار سرخ پوشان را نقره داغ کرد و در ورزشگاه آزادی باعث حذف این تیم از جام حذفی شد تا هواداران پرسپولیس او را از یاد نبرند.
دنیزلی مربی 69 ساله تراکتورسازان با سابقه سرمربیگری در تیم‌های پاس و پرسپولیس، روی نیمکت سومین تیم لیگ برتری ایران می‌نشیند و تراکتورسازان هم با هزینه هایی که در این فصل متحمل شده‌اند امیدوارند تا با این مربی کهنه کار طلسم شکنی کرده و اولین قهرمانی شان در لیگ برتر را جشن بگیرند.
پیش فرض این است که در بین تیم‌هایی که امروز به میدان می‌روند، دو تیم پرسپولیس و تراکتور مدعی کسب عنوان قهرمانی در این فصل از رقابتهای لیگ برتر هستند، مگر آن که اتفاقات طول فصل خلاف آن را ثابت کند.
برنامه مسابقات اولین روز از اولین هفته رقابتهای لیگ برتر به شرح زیر است:
پنجشنبه 31 مرداد 98
* پرسپولیس تهران-پارس جنوبی جم؛ ساعت 19:10/ورزشگاه آزادی
داور: موعود بنیادی فر کمک ها: علی میرزابیگی – قهرمان نجفی کمک داوران اضافی: محمدرضا اکبریان – میثم حیدری داور چهارم: بابک داوری ناظر: خداداد افشاریان
* گل‌گهرسیرجان–نساجی مازندران؛ ساعت 19:45/ورزشگاه امام علی(ع) سیرجان
داور: کوپال ناظمی کمک ها: سعید قاسمی – حسن یوسفی کمک داوران اضافی: جواد رحیم زاده – روح الله شریفی داور چهارم: محمد راهی ناظر: حیدر شکور
* نفت مسجد سلیمان-تراکتورتبریز؛ ساعت 20:15
داور: علیرضا فغانی کمک ها: محمدرضا منصوری – علی اکبر نوری کمک داوران اضافی: حمید حاج ملک – احمد محمدی داور چهارم: حسن انتظاری ناظر: حسین عسگری
* ذوب آهن اصفهان-سایپا تهران؛ ساعت 20:15
داور: مرتضی منصوریان کمک ها:رضا سخندان – یعقوب سخندان کمک داوران اضافی: کمیل غلامی – مهدی مرجانزاده داور چهارم: داریوش صابر مطلق ناظر: علیرضا کهوری

http://www.sepahannews.ir/fa/News/108687/رونمایی-از-«پرحاشیه‌ترین»-لیگ-برتر--چهره‌های-جدید،-اتفاقات-متفاوت
بستن   چاپ