پیام سپاهان
مدیر امور اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان خبر داد
حراج 125 بوم نقاشی هنرمندان اصفهانی به نفع کودکان کار
شنبه 2 شهريور 1398 - 18:07:07
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر امور اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: بوم یک کیلومتری نقاشی «رویای کودکان» توسط هنرمندان اصفهانی با موضوع کودکان کار خلق شد و به نفع این کودکان به حراج گذاشته شد.

مسعود مهدویان‌فر در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اینکه کارزار بوم نقاشی یک کیلومتری با عنوان «رویای کودکان» با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ رفتار دست با کودکان کار برای نخستین بار به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شده است، اظهار داشت: 30 مردادماه در کارزار یک کیلومتری بوم نقاشی، 300 نفر تصویرگر اصفهانی شرکت کردند و پس از داوری آثار، 125 اثر از این تعداد به نمایش گذاشته شد.
وی با اشاره به اینکه برای فراهم آوردن بخشی از هزینه های مورد نیاز حمایت از کودکان کار، بوم یک کیلومتری «رویای کودکان»در اصفهان برگزار شد، افزود: آثار منتخب به نفع کودکان کار برای نخستین بار در موزه هنرهای معاصر اصفهان به حراج گذاشته شد و حدود 60 درصد اثرها با هزینه‌ای بالغ بر 60 تا 70 میلیون تومان به فروش رسید.
هزینه فروش بوم «رویای کودکان» برای حمایت از تحصیل و سلامتی کودکان کار صرف می شود
مدیر اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه هزینه فروش آثار کارزار بوم یک کیلومتری نقاشی «رویای کودکان» با هدف حمایت از تحصیل، سلامتی و بیمه عمر کودکان کار صرف می‌شود، گفت: در راستای حمایت از کودکان کار با مجموعه‌ای از سازمان‌های مردم نهاد، خیریه‌ها و سمن‌ها مرتبط هستیم که عواید حاصل از فروش این محصولات هنری صرف اموری همچون ارتقای فرهنگی و آموزش کودکان کار می‌شود.
وی بیان داشت: این نخستین و امیدوار کننده‌ترین حراجی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان بوده که با استقبال خوب و امیدواری‌های بسیار همراه شده است و در نظر داریم چنین اقداماتی را تداوم دهیم.
گفتنی است به مناسبت روز جهانی مقابله با کودک کار ورک شاپی با حضور 300 هنرمند اصفهانی به طول بیش از یک کیلومتر بوم نقاشی برگزار و آثار آن در نمایشگاه و حراج آثار هنری «رویای کودکان» به نفع کودکان کار به نمایش و حراج گذاشته شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/108786/حراج-125-بوم-نقاشی-هنرمندان-اصفهانی-به-نفع-کودکان-کار
بستن   چاپ