پیام سپاهان
تفاهم نامه همکاری سینمایی بین ایران، روسیه و کره جنوبی امضا شد
یکشنبه 3 شهریور 1398 - 8:17:26 AM
ایرنا

پیام سپاهان- این تفاهم نامه در نشستی با عنوان روز انجمن جشنواره‌های فیلم اوراسیایی در هتلی در اصفهان  میان سه کشور ایران، روسیه و کره جنوبی با حضور علیرضا تابش، دبیر جشنواره، نیکولای دان مدیر جشنواره زیرو پلاس روسیه و خانم سو دونگ نماینده جشنواره فیلم کودک سئول گورو امضا شد.

در این آیین، علیرضا تابش با خیر مقدم به حضور هنرمندان و مسئولان سینمایی اظهار داشت: بین ایران و سایر کشورها تفاهم نامه ‌های سینمایی زیادی منعقد شد ولی این تفاهم نامه نگاهش به اوراسیاست و توسط این کشورها امضا شد.

وی با اشاره به اهمیت این تفاهم نامه و روند تنظیم آن تصریح کرد:  باعث خرسندی است که این تفاهم نامه مهم همزمان با سی و دومین جشنواره فیلم های  کودکان و نوجوانان اصفهان  امضا شد.

دبیر جشنواره فیلم کودک با بیان این که  جشنواره‌ها محل تلاقی آثار سینمایی کشورها هستند، گفت: با این تفاهم نامه تلاش خود را  در زمینه های سینمایی  تولیدات مشترک، تبادل فنی، نیروی انسانی و تعامل و همکاری‌های بین جشنواره‌ای بیش از گذشته خواهیم کرد.

همچنین رائد فریدزاده، مدیر بخش بین‌الملل سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان اظهار داشت: برای این تفاهم نامه همکاران من تلاش زیادی کردند که به عقد قرارداد سه جانبه بین روسیه، کره جنوبی و ایران در زمینه های همکاری‌های جشنواره‌هایی کشورهای اوراسیا منجر شد.

وی ابراز امیدورای کرد امضای این تفاهم‌نامه درهای جدیدی را برای همکاری‌های چند جانبه در سینما باز کند.

همچنین سو دونگ نماینده جشنواره فیلم کودک سئول گوروبا قدردانی از برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: این تفاهم نامه سه جانبه اهمیت زیادی دارد و این نشست شروع خوبی برای کشورهای اوراسیایی است تا فرصت تعاملات فرهنگی در حوزه سینما را فراهم کند.

نیکولای دان مدیر جشنواره زیرو پلاس روسیه هم با اشاره به تعامل و همکاری های سه جانبه در این تفاهم نامه گفت:  کشورهایی که با هم اتحاد دارند و همکاری می کنند تفکر یکدیگر را درک می‌کنند.

وی گفت: کودکان تنها دلیلی هستند که ما دور هم جمع شدیم تا برای فیلم ساخت آنها تصمیم بگیریم و امیدوارم در این راه موفق باشیم.

آئین افتتاحیه سی دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان دوشنبه شب 28 مرداد با حضور گسترده شهروندان اصفهانی و علاقمندان به هنر سینما در باغ غدیر این شهر در قالب یک جشن شهری برگزار شد.

جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان از سال 1361 تا کنون در 31 دوره برگزار شد و  در این مدت، 19 دوره در شهر اصفهان، 6 دوره در شهر تهران، پنج دوره در شهر همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شد.

بیش از 11 سالن سینما با 2 هزار و 500 صندلی در شهر اصفهان 158 فیلم سینمایی را در طول هشت روز برای مردم اصفهان و مهمانان داخلی و خارجی جشنواره نمایش می دهند.

در جشنواره امسال فیلم کودک اصفهان 194  اثر در بخش سینمای ایران به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد حدود 15 اثر در بخش فیلم سینمایی است و در این این دوره 185 فیلم سینمایی، فیلم بلند و کوتاه، پویانمایی از سینمای ایران و جهان را اکران می‌شود.

سال گذشته سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان هشتم تا چهاردهم شهریور 97 در شهر اصفهان برگزار شد.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از 28 مرداد تا چهار شهریورماه 1398 (همزمان با عید سعید غدیرخم) برابر با 19 تا 26 آگوست 2019 در دو بخش «ملی» و «بین المللی» برگزار می‌شود.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/108792/تفاهم-نامه-همکاری-سینمایی-بین-ایران،-روسیه-و-کره-جنوبی-امضا-شد
بستن   چاپ