پیام سپاهان
تعیین اعتبار برای اجرای طرح های توسعه خور و بیابانک ضروری است
یکشنبه 3 شهریور 1398 - 11:21:52 AM
ایرنا

پیام سپاهان- عباس بلانیان  مهمترین نیاز این شهرستان را تامین اعتبارهای مالی ذکر و اضافه کرد: شرایط و طرح های بسیاری برای توسعه این استان وجود دارد اما مشکل ما، تامین اعتبار است.

وی اظهار داشت: اجرای طرح های توسعه پایدار مستلزم تامین زیرساخت ها و جذب سرمایه گذاری است که باید چگونگی تخصیص و محل اعتبارها و تسهیلات مالی آن مشخص شود.

فرماندار خور و بیابانک این شهرستان را کویری با شرایط خاص اعلام و تصریح کرد: برای تامین اعتبار و پرداخت تسهیلات باید مباحثی مانند بازگشت سرمایه و ارزش افزوده آن مشخص باشد تا طرح هایی با توجیه اقتصادی برای آن تعریف شود.

وی با تاکید بر اینکه طرح های بسیاری برای توسعه پایدار خور و بیابانک پیشنهاد شد، ادامه داد : حدود 60 طرح تا کنون پیشنهاد شده که 39 طرح مربوط به توسعه معدن پُتاس  و اجرای طرح های ارزش افزوده و استخراج معادن است.

بلانیان با اشاره به انتخاب خور و بیابانک توسط وزارت کشور به عنوان یکی از 31 شهرستان برای اجرایی کردن طرح های توسعه پایدار، ادامه داد: تا زمانی که اعتبار این طرح ها مشخص نشود هیچ اقدام عملی نمی توان انجام داد در حالی که اگر منبع تامین آن مشخص شود سرمایه گذار با امید و انگیزه بیشتری وارد کار می شود.

فرماندار خور و بیابانک با بیان اینکه هنوز بانک ها به طور عملیاتی در این زمینه شروع به کار نکردند، خاطرنشان کرد: باید میزان سود تسهیلات بانکی برای اجرای این طرح ها مشخص شود تا سرمایه گذاران بدانند که چگونه عمل کنند.

وی با اشاره به طرح های معدن پتاس در این شهرستان، افزود: این طرح با حدود 30 درصد ظرفیت خود در حال فعالیت است درحالیکه می تواند گسترش یابد اما نیاز به اعتبار دارد.

همچنین فرماندار خور و بیابانک با تاکید بر اینکه این شهرستان از نظر منابع آبی مشکلی ندارد، گفت: میزان املاح آن بالاست که باید برای مصارف صنعتی و آشامیدنی، شور زُدایی شود.

بلانیان افزود: در زمان حاضر برای این شهرستان درخواست تخصیص آب به میزان 100 لیتر بر ثانیه از شرکت آب منطقه ای اصفهان شده است.

 31 شهرستان کمتر توسعه یافته و محروم از همه استان‌های کشور در سال 96 برای تدوین و اجرای طرح توسعه پایدار انتخاب شدند که از استان اصفهان، شهرستان خور و بیابانک برای این کار انتخاب شد.

خورو بیابانک به مرکزیت شهر خور با وسعتی افزون بر12هزار کیلومتر مربع و 20 هزار نفر جمعیت در 400 کیلومتری شرق اصفهان حدود 10 درصد از کل مساحت استان را در اختیار دارد. این شهرستان دارای ظرفیت های گردشگری بومگردی، صنایع معدنی و کشاورزی و دامپروری از جمله کشت گیاهان دارویی و پرورش شتر و شترمرغ است.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/108807/تعیین-اعتبار-برای-اجرای-طرح-های-توسعه-خور-و-بیابانک-ضروری-است
بستن   چاپ