پیام سپاهان
حجت الاسلام ماندگاری در کاشان:
«شور حسینی» در طول انقلاب طومار فتنه‌های دشمنان را در هم پیچید
شنبه 9 شهريور 1398 - 10:26:28
پیام سپاهان - کاشان – استاد حوزه و دانشگاه همگانی شدن شور حسینی را لازمه تشکیل دولت اسلامی دانست و گفت: «شور حسینی» در طول تاریخ انقلاب اسلامی طومار فتنه‌های دشمنان دین را در هم پیچیده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری شامگاه جمعه در مراسم چاووش خوانی محرم در کاشان با بیان اینکه این روحیه عاشورایی و کربلایی یک هزار و 400 سال است مکتب ما را نگه داشته است، اظهار داشت: امام راحل تاکید داشتند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
وی افزود: دین اسلام نقشه راه است و این نقشه راه نیز توسط پیامبر اکرم (ص) به مردم هدیه داده شده اما بعد از رحلت آن حضرت اسلام را از بین بردند اما خون امام حسین (ع) موجب احیای دین شد.
شور حسینی موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد
استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: شور حسینی باعث شد انقلاب اسلامی به پیروزی برسد در حالی که بسیاری از نهضت‌ها به دلیل اینکه عاشورایی و حسینی نبود به سرانجام نرسید.
وی با بیان اینکه ما در جنگ هشت ساله به برکت شور حسینی پیروز شدیم، گفت: ما کمترین امکانات را در این جنگ تحمیلی داشتیم اما زمانی که نام امام حسین (ع) به میان آمد حقیقتاً مردم کم نگذاشته و از جان و مال خود مایه گذاشتند و به همین دلیل در جنگ تحمیلی پیروز شدیم.
تمامی فتنه‌های کشور با شور حسینی خنثی شد
ماندگاری ضمن اشاره به سه فتنه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور اظهار داشت: قائله فتنه 78 پنج سال به طول کشید تا خاتمه پیدا کرد، فتنه 88 بود که هشت ماه به طول انجامید و آخرین فتنه نیز در سال 96 تنها چند روز عمر داشت و دلیل خنثی شدن آنها نیز شور حسینی بود.
وی با بیان اینکه داعش به مراتب پیچیده‌تر از صدام بود، افزود: داعشی ها تا آخرین فشنگ و جان خود مقاومت می‌کردند به نحوی که اگر یک داعشی به هلاکت می‌رسید نه تنها بقیه نیروها فرار نمی‌کردند بلکه جسورتر به سمت نیروهای مقابل خود حمله ور می‌شدند اما ما در مقابل آنها با شعارهای «یا رقیه»، «یا زینب» و «یا حسین» و توکل بر ائمه اطهار پیروز شدیم.
استاد حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به وقوع سیل اخیر در کشور ابراز داشت: سازمان ناسا اعلام کرده بود که سیل اخیر در کشور در هر کجا به غیر از ایران رخ می‌داد حداقل پنج هزار نفر کشته می‌دادند اما کشته‌های سیل اخیر کمتر از 100 نفر بود و دلیل این موضوع آن است که یک «یا حسین» گفته شد و مردم داوطلبانه به کمک مردم مناطق سیل زده شتافتند.
هر قطره اشک برای امام حسین آتش‌های گسترده را خاموش می‌کند
وی گفت: شور حسینی باعث شده است که مردم برای امام حسین (ع) کم نگذارند و قرآن کریم نیز نام این کم نگذاشتن را «مجاهدت» نامیده است و بر همین اساس مجاهدت در راه امام حسین (ع) باعث شده است با وجود مشکلات متعدد اقتصادی اما همچنان سفره ارادت به آن حضرت در سرتاسر کشور گسترده باشد.
ماندگاری با بیان اینکه مشکلات کشور جلوی عزاداری امام حسین (ع) نمی‌گیرد، اظهار داشت: هر قطره اشک برای امام حسین (ع) شفاعت مادرش حضرت زهرا (س) را به دنبال دارد و آتش‌های گسترده را خاموش می‌کند و این موضوع خود معجزه است.
شور حسینی باعث می‌شود مردم اهل مجاهدت، مقاومت و مراقبت شوند
وی با بیان اینکه شور حسینی باعث می‌شود مردم اهل مجاهدت، مقاومت و مراقبت شوند، افزود: قرار است انقلاب اسلامی به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل شود و بر همین اساس برای این اتصال باید دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی تشکیل شود اما متأسفانه این مهم تاکنون محقق نشده است چراکه شور حسینی «همه جایی» نیست.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه افراد در خدمت به اهل بیت (ع) مجاهدت دارند اما برخی از افراد در محل کار خود مجاهدت ندارند، ابراز داشت: شور حسینی ما «همه جایی»، «همه زمانی» و «همگانی» نیست و بر همین اساس متأسفانه برخی افراد در زمان محرم و صفر خدمات و کمک‌های فراوانی می‌کنند اما بعد از این ایام این مهم کمرنگ می‌شود.
وی با بیان اینکه باید به افرادی که در انتخابات رأی می‌دهیم برای خاطر خدا باشد، گفت: از آنجا که این انتخاب‌های ما در انتخابات به خاطر خدا نیست تشکیل دولت اسلامی به تعویق افتاده است و بر همین اساس لازم است تا مردم انتخاب‌های خود را با شور و شعور حسینی انجام دهند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110095/«شور-حسینی»--در-طول-انقلاب-طومار-فتنه‌های-دشمنان-را-در-هم-پیچید
بستن   چاپ