پیام سپاهان
رئیس حوزه علمیه کاشان خبر داد:
بهره مندی حداکثری از مبلغان بومی در منطقه کاشان
شنبه 9 شهريور 1398 - 15:23:00
پیام سپاهان - کاشان-رئیس حوزه علمیه کاشان با اشاره به بهره مندی حداکثری از مبلغان بومی در منطقه کاشان در محرم و صفر گفت: هیئات مذهبی باید در کنار شور عزاداری، در راستای ترویج شعور حسینی تلاش کنند.

حجت الاسلام منصور فرجی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، مردم کاشان را مردمی ولایت مدار و دین پذیر دانست و اظهار داشت: مردم به بحث محرم عنایت دارند و این مهم وظیفه مداحان، مبلغان و مسئولان را چند برابر می‌کند.
وی با بیان اینکه هیئات مذهبی باید در کنار شور عزاداری، در راستای ترویج شعور حسینی تلاش کنند، افزود: رعایت نظم و انضباط، استقبال شایسته از عزاداران به ویژه جوانان، عدم تقابل با یکدیگر، دعوت از مبلغان با تجربه و مسلط از مواردی است که هیئات مذهبی ملزم به رعایت آنها هستند.
رئیس حوزه علمیه کاشان با بیان اینکه مبلغان باید با مطالعه منبر بروند، ابراز داشت: سخنرانی‌های مبلغان باید مستند به دستورات دینی، روایی و قرآنی باشد و همچنین نیاز کشور و منطقه را در موضوعات سخنرانی خود لحاظ کرده و مباحث را نیز دسته بندی کنند.
مباحث مرتبط با حجاب و عفاف از موضوعات پیشنهادی به مبلغان کاشانی است
وی حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر و خانواده را از موضوعات پیشنهادی به مبلغان کاشانی عنوان کرد و گفت: مداحان نیز باید از بزرگان الگو گرفته و به اشعار آئینی اهتمام ورزند تا شعور و شور حسینی و عاشورایی را به آحاد جامعه منتقل کنند.
فرجی از فعالیت حدود 700 هیئت مذهبی در منطقه کاشان خبر داد و افزود: مبلغان در مناطق روستایی کاشان حضور پیدا می‌کنند و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش کردیم در حد امکان از مبلغان بومی در منطقه کاشان انجام شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110122/بهره-مندی-حداکثری-از-مبلغان-بومی-در-منطقه-کاشان
بستن   چاپ