پیام سپاهان
توصیه های ایمنی به هیئت های عزاداری محرم
دوشنبه 11 شهريور 1398 - 09:22:08
پیام سپاهان - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به حوادث احتمالی مرتبط با برق در هیئت های عزاداری، گفت: تعداد خروجی چادرهای عزاداری متناسب با جمعیت مجالس باشد تا در زمان بروز حادثه، امکان امدادرسانی و خروج راحت تر مردم فراهم شود.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از سازمان آتش نشانی اصفهان، محسن گلابی با اشاره به توصیه های ایمنی به هیئت های عزاداری، اظهار کرد: خیمه های عزاداری باید با لوله های فلزی داربست شود، چراکه اگر از لوله های پلاستیکی استفاده شود، در صورت بروز حریق، پلاستیک ها ذوب شده و بر روی سر مردم فرو خواهد ریخت.
وی با بیان اینکه تعداد خروجی چادرهای برپا شده باید متناسب با جمعیت مجالس باشد، افزود: هرچه تعداد خروجی ها بیشتر باشد در زمان بروز حادثه، امکان امدادرسانی و خروج راحت تر مردم هم فراهم می شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه هیئت ها برای جلوگیری از بروز حوادث مرتبط با برق، چند رشته سیم را وارد یک پریز نکنند، تاکید کرد: هیئت های عزاداری برای افزایش مقاومت، فیوز را دستکاری نکنند، برق مورد نیاز خود را از کابل های برق معابر دریافت نکنند، برای لامپ های داخل مجالس از محافظ و توری استفاده کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با 125 تماس بگیرند.
وی با تاکید بر توزیع کپسول اطفای حریق در تمام هیئت های عزاداری محرم، گفت: آموزش به خدمه هیئت ها و قرار دادن کپسول اطفای حریق در همه هیئات از اقدامات انجام گرفته برای تامین ایمنی هیئت های عزاداری ایام محرم بود. در زمان برگزاری مجالس نیز بازدیدهای مستمر از سوی افسران کشیک انجام می شود.
گلابی خاطرنشان کرد: در صورت نیاز در نزدیکی هیئت هایی که پذیرای تعداد زیادی از عزاداران هستند، خودروی آتش نشانی مستقر می شود.
وی یادآور شد: فهرست اماکنی که در آنها مجلس عزاداری برگزار می شود به سازمان آتش نشانی اعلام شده تا بازدید از سوی بازرسان انجام شود تا در صورت برخورد با موارد نا ایمن، تذکر داده و شرایط اصلاح شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110166/توصیه-های-ایمنی-به-هیئت-های-عزاداری-محرم
بستن   چاپ