پیام سپاهان
عملیاتی کردن طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار
دوشنبه 11 شهريور 1398 - 09:22:08
پیام سپاهان - با برگزاری کارگاه مشاوره حضوری برای بانوان سرپرست خانوار شهرستان سمیرم، فرایند ثبت نام، دسته بندی و تعیین سطح مهارت متقاضیان مشاغل خانگی وارد فاز اجرایی شد.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، طرح مذکور به کارفرمایی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی کشور اجرا می‌شود.
در راستای اجرای موفق طرح ملی مشاغل خانگی در سال گذشته که در 9 استان کشور به صورت پایلوت توسط جهاددانشگاهی اجرا شد. امسال نیز با هدف اشتغال شش هزار زن سرپرست خانوار در 21 استان، این طرح به این نهاد انقلابی واگذار شده است.
زمینه اشتغال 460 نفر طی یکسال عملیاتی می‌شود
سهمیه استان اصفهان برای ایجاد اشتغال، 460 نفر است که طی یک سال عملیاتی خواهد شد. همچنین شهرستان‌های دیگری از استان نیز مشمول اجرای این طرح خواهند شد.
در این طرح که در چهار فاز اصلی اجرا خواهد شد، پشتیبان‌ها از طریق قرارداد سفارش به این افراد وصل می‌شوند و این امر بدون تعهد استخدامی و درگیری با نیروی انسانی برای کارفرما موجب توسعه فضای کسب و کار وی خواهد شد. مشاوره و آموزش، اتصال به بازار و شبکه‌سازی سه دستاورد این طرح برای زنان سرپرست خانوار است که نتیجه آن درآمد پایدار و کسب‌وکار مستقل برای فرد است.
در این راستا از فعالان بازار و پشتیبانان و تسهیلگران این عرصه جهت بهره مندی و تجمیع توان مشارکتی متقاضیان توانمند ثبت نام کننده این طرح دعوت به عمل می آید تا با مراجعه به سامانه طرح مشاغل خانگی به آدرس www.inhb.ir در بخش ثبت نام پشتیبانان در رسته شغلی مربوطه اقدام کنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110167/عملیاتی-کردن-طرح-ملی-توانمندسازی-اقتصادی-زنان-سرپرست-خانوار
بستن   چاپ