پیام سپاهان
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:
دولت عوارض خام‌فروشی را در صندوقی قرار دهد
دوشنبه 11 شهريور 1398 - 09:22:11
پیام سپاهان - دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه فصل توسعه صادرات فولاد است، گفت: اگر دولت عوارضی را برای خام فروشی وضع می کند باید با ابتکار این عوارض را در صندوقی قرار دهیم و با استفاده از این ظرفیت، آن را به فولاد اختصاص دهیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، سیدرسول خلیفه سلطانی عصر امروز (یکشنبه) در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری ماشین آلات و صنایع وابسته، اظهار کرد: ما دهمین تولیدکننده فولاد در جهان هستیم و در سال میلادی جدید ایتالیا و چند کشور همچون مکزیک و برخی از کشورهای شرق آسیا را پشت سر گذاشته ایم.
وی با بیان اینکه تنها سه یا چهار کشور همچون آلمان، کره، برزیل و ترکیه هستند که ما با انتخاب می‌توانیم با آنها رقابت کنیم، تاکید کرد: البته از لحاظ تولید کیفی فولاد رتبه بالایی نداریم و باید گام هایی را برداریم تا به پیشرفت قابل توجهی برسیم.
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه فصل، فصل توسعه صادرات فولاد است، تصریح کرد: این شعار اصلی شرکت های مرتبط با فولاد باید باشد و در ستاد تنظیم بازار به دنبال این هستیم تا مقررات زدایی کنیم.
وی اشاره به مصرف 13میلیون تنی فولاد در داخل و ضرورت صادرات به همین میزان، ادامه داد: در زنجیره فولاد تناسب خوبی برقرار شده و این مهم با همکاری نهادهای دولتی و غیردولتی صورت گرفته است.
خلیفه سلطانی با تاکید بر اینکه بحران امروز، بحران صادرات است و باید صادرات را توسعه دهیم، گفت: اگر دولت عوارضی را برای خام فروشی وضع می کند باید با ابتکار این عوارض را در صندوقی قرار دهیم و با استفاده از این ظرفیت، آن را به فولاد اختصاص دهیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110171/دولت-عوارض-خام‌فروشی-را-در-صندوقی-قرار-دهد
بستن   چاپ