پیام سپاهان
در دولت تدبیر و امید؛
ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی اصفهان 172 درصد رشد یافت
دوشنبه 11 شهريور 1398 - 10:33:04
پیام سپاهان - اصفهان- رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: 28 درصد تولیدات محصولات باغی، 27 درصد دام و طیور، 83 درصد ارزش محصولات صادراتی بخش کشاورزی و 172 درصد ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی این استان در دوره دولت تدبیر و امید رشد داشته است.

مهرداد مردادمند روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا از افزایش 800 هکتاری گلخانه های استان اصفهان در طی 6 سال فعالیت دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود : یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه کشاورزی افزایش سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای است که اکنون هزار 800 هکتار گلخانه در اصفهان وجود دارد.
وی بیان کرد: در این مدت میزان تولید گلخانه ای از 178 هزار تن به 250 هزار تن رسید و 90 درصد از تولیدات فلفل گلخانه ای و همچنین شاخه گل های زینتی صادر می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اضافه کرد: تسهیل شرایط و ارائه تسهیلات بانکی و مشاوره کشاورزی به فعالان این عرصه در افزایش سطح زیر کشت این محصولات رسید که تا پنج سال آینده سطح زیر کشت به بیش از سه هزار هکتار می رسد.
وی در حوزه توسعه تکنولوژی در بخش کشاورزی این استان گفت: شیوه‌ های نوین آبیاری مثل آبیاری تحت فشار، مکانیزاسیون کشاورزی و پژوهش های کشاورزی در این استان در حال انجام است که افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات نتایج این اقدامات است.
مردادمند به تولیدات پروتئینی استان اصفهان در این مدت اشاره و خاطرنشان کرد: تولید گوشت مرغ با رشد بیش از 70 هزار تنی به 630 هزار تُن در سال رسیده و گوشت قرمز با رشد 19 درصدی به بیش از 270 هزار تُن و تولید ماهی با از 18 هزار تن سالیانه به 23 هزار تن در سال رسیده است.
260 پروژه بخش کشاورزی همزمان با هفته دولت با اعتباری بالغ بر یک هزار و 704 میلیارد ریال در نقاط مختلف استان اصفهان به بهره برداری رسید.
استان اصفهان دارای 564 هزار هکتار اراضی کشاورزی است و بیش از 180 هزار نفر در این بخش در استان مشغول کار هستند.
استان اصفهان در زمینه تولید گوشت مرغ رتبه دوم، ماهیان زینتی رتبه نخست، گوشت قرمز رتبه پنجم، گل رنگ رتبه دوم، سیب زمینی رتبه سوم، پیاز رتبه چهارم و گل شب‌بو رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
7131/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110214/ظرفیت-فرآوری-محصولات-کشاورزی-اصفهان-172-درصد-رشد-یافت
بستن   چاپ