پیام سپاهان
مدیرعامل سازمان همیاری‌های شهرداری‌های اصفهان خبر داد:
آغاز ساخت ابر طرح آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان
دوشنبه 11 شهريور 1398 - 12:59:03
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرعامل سازمان همیاری‌های شهرداری‌های استان اصفهان گفت: ساخت آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال آغاز شده است.

ناصر نفری در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اینکه ساخت آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان بعد از آزادراه اصفهان-نطنز-کاشان مهمترین پروژه سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان است، اظهار داشت: این آزادراه از ابتدای گردنه «لاشتر» تا انتهای باغ رضوان و به طول 33 کیلومتر ساخته می‌شود که بودجه موردنیاز برای آن پنج هزار میلیارد ریال تخمین زده می‌شود و بعد از 30 ماه به بهره برداری نهایی می‌رسد.
وی افزود: قرار است سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان به عنوان سرمایه گذار و پیمانکار پروژه آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان 17 سال این آزادراه را در اختیار داشته باشد و از محل عوارض آزادراه سرمایه برگردانده شده و پس از آن به وزارت راه واگذار خواهد شد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان با بیان اینکه این آزادراه بخشی از کریدور شمال به جنوب کشور است که از شیراز آغاز شده و به تهران ختم می‌شود، تصریح کرد: این پازل 33 کیلومتری با سرمایه گذاری سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان انجام می‌شود و ابر پروژه‌ای در توسعه راه‌های شریانی اصلی و آزادراه‌های استان اصفهان و کشور خواهد بود.
سهم بودجه دولت از آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان 30 درصد بوده است
وی بیان داشت: 30 درصد بودجه آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان از اعتبارات دولتی بوده است و 70 درصد باقیمانده از محل اعتبارات سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان و به نمایندگی از شهرداری‌های 107 گانه استان اصفهان انجام خواهد شد.
آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان مسیر اصفهان به تهران را 45 کیلومتر نزدیک تر خواهد کرد
نفری با اعلام اینکه آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان مسیر اصفهان به تهران را 45 کیلومتر نزدیک تر خواهد کرد، گفت: چندین جاده آنتنی به این آزادراه وارد می‌شود که با ورود به این آزادراه مسیر اصفهان به تهران نزدیک تر خواهد شد.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که در هفته‌های پیش رو با حضور وزیر راه این ابر پروژه افتتاح شود، ابراز داشت: البته دو قطعه از آزادراه کنار گذر شرقی به طول 67 کیلومتر توسط سازمان بازنشستگی کشور به بهره برداری می‌رسد و 33 کیلومتر از مسیر 100 کیلومتری این بزرگراه با سرمایه گذاری سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان بوده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110222/آغاز-ساخت-ابر-طرح-آزادراه-کنار-گذر-شرقی-اصفهان
بستن   چاپ