پیام سپاهان
رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان خبر داد:
ثبت 29 اثرکاشان در فهرست آثار ناملموس کشور
چهارشنبه 13 شهريور 1398 - 13:42:18
پیام سپاهان - کاشان - رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان از ثبت 29 اثر این شهرستان در فهرست آثار ناملموس کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، مهران سرمدیان پیش از ظهر چهارشنبه در جمع شاعران آئینی کاشان ضمن اشاره به رونمایی از لوح ثبت ترکیب بند مولانا محتشم کاشانی اظهار داشت: آثار ملموس شهرستان کاشان که به ثبت ملی نیز رسیده است به بیش از 328 اثر می‌رسد.
وی ضمن اشاره به اختصاص بخشی در وزارت میراث فرهنگی به عنوان آثار ناملموس افزود: از دو دهه اخیر این وزارت خانه بخشی را برای ثبت آثار ناملموس شامل باورها، آئین‌ها، مراسم‌ها و غیره اختصاص داده است و بر همین اساس شهرستان کاشان تاکنون 29 اثر را به عنوان اثر ناملموس به ثبت ملی رسانده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان آئین نخل گردانی صدره و سرفره، آئین روز ششم گوشه کاشان و آئین قالی‌شویان را به عنوان بخشی از آثار ناملموس ثبت شده کاشان عنوان کرد و ابراز داشت: برخی از این آثار همانند آئین قالی‌شویان و غیره به ثبت جهانی رسیده و آثار دیگر نیز در دستور کار برای ثبت ملی قرار دارد.
وی با بیان اینکه آثار ناملموس شناسنامه معتبری برای آن آئین محسوب می‌شود، گفت: زمانی که گردشگران به نقاط مختلف کاشان سفر می‌کنند با مشاهده ثبت آثار ناملموس کاشان در فهرست آثار ملی به اهمیت آن اثر پی می‌برند و این مهم موجب ارتقای رتبه منطقه نیز می‌شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110325/ثبت-29-اثرکاشان-در-فهرست-آثار-ناملموس-کشور
بستن   چاپ