پیام سپاهان
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان:
ماهانه 200 رأس دام سبک و سنگین در اردستان کشتار می‌شود
چهارشنبه 13 شهريور 1398 - 14:00:44
پیام سپاهان - اردستان- رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: ماهانه بیش از 200 رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه شهرستان اردستان کشتار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، میثم استکی پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اردستان اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های زیاد در خصوص فعال کردن اتاق پیش سرد کشتارگاه اردستان، هنوز این کار به سرانجام نرسیده است.
وی افزود: کشتارگاه برای ادامه فعالیت باید دارای استانداردهای اولیه باشد اما متولیان امر می‌گویند هزینه برای این کشتارگاه صرفه اقتصادی ندارد و باید جمع‌آوری شود.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان با بیان اینکه که باید متولی توزیع گوشت در شهرستان مشخص شود، ابراز داشت: با جمع‌آوری کشتارگاه محل توزیع گوشت به یک بارانداز تبدیل می‌شود و قصاب‌ها با خریداری گوشت از این مکان آن را به مغازه‌ها انتقال می‌دهند و در واقع با نبود کشتارگاه، مشکلی رفع نمی‌شود.
نبود اتاق پیش سرد اصلی ترین مشکل کشتارگاه اردستان است
وی ابراز داشت: مشکلات کشتارگاه شهرستان اردستان طبق روال گذشته همچون نبود اتاق پیش سرد، خراب بودن بالا بر، نامساعد بودن سرویس‌های بهداشتی و بهسازی محیط همچنان ادامه دارد و نبود اتاق پیش سرد می‌تواند موجب شیوع بیماری‌های خطرناک از طریق گوشت شود.
استکی با بیان اینکه ماهانه بیش از 200 رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه شهرستان اردستان کشتار می‌شود، تصریح کرد: کشتارگاه شرایط اولیه کشتار همچون حضور مأمور دامپزشکی و تأیید سلامت گوشت و وجود مأمور ذبح شرعی و همچنین کنترل قاچاق کشی را دارد که نمونه بازرسی‌ها وجود قاچاق کشی را تأیید می‌کند که تا پلمب مغازه‌ها هم پیش رفته است.
گنجشک‌های تلف شده در اردستان مبتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان نبودند
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان همچنین در خصوص تلف شدن تعداد 17 گنجشک در شهر زواره اعلام داشت: نمونه‌های کبد، کلیه و مغز این گنجشک‌ها به آزمایشگاه استان ارسال شد که جواب آزمایشگاه منفی بود و مشخص شد که پرندگان بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان را نداشته و نتایج اولیه کالبد شکافی هم این موضوع را تأیید می‌کند.
وی تصریح داشت: دامپزشکی شهرستان اردستان در ایام محرم و تا عاشورای حسینی با سه اکیپ دونفره در تمام ساعات روز آماده نظارت بر ذبح شرعی و تأیید سلامت دام‌هاست که با همکاری همه ادارات مربوطه در راستای سلامت مردم هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110327/ماهانه-200-رأس-دام-سبک-و-سنگین-در-اردستان-کشتار-می‌شود
بستن   چاپ