پیام سپاهان
سرمربی تیم وزنه برداری بانوان اصفهان:
وزنه برداری بانوان آگاهی سازی نشده است
يکشنبه 17 شهريور 1398 - 13:58:48
پیام سپاهان - سرمربی تیم وزنه برداری بانوان اصفهان از آگاهی سازی نشدن این رشته در جامعه برای پرداختن دختران به وزنه برداری و مشکلاتی که نداشتن اطلاعات و آگاهی لازم برای وزنه برداری بانوان ایجاد کرده است، می گوید.
مریم ذوالفقاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، اظهار کرد: وضعیت وزنه برداری اصفهان خوب نیست. چرا که اکثر مدارس و آموزشگاهها تا کنون با ما همکاری نکرده اند که بتوانیم استعدادیابی خوبی داشته باشیم. بچه هایی هم که در حال حاضر در این رشته فعال هستند از خانواده وزنه برداری هستند یعنی یکی از اقوام آن ها در این رشته فعال است و کمتر کسی را داریم که غیر از این خانواده وارد وزنه برداری شده باشد.
وی افزود: وزنه برداری بانوان را از تیرماه 96 آغاز کردیم و عمده مشکل ما در این مدت همکاری نکردن سازمان هایی مثل آموزش و پرورش است، خانواده نیز همکاری خوبی ندارند، برای ورود دخترانشان به این رشته، بیشتر مواقع بعد از یک جلسه تمرین اجازه نمی دهند و دلایلی که می آورند بیشتر از روی نداشتن آگاهی و اطلاعات است از جمله این که چاقی می شوند و یا زندگی آینده آن ها مشکل ایجاد می شود.
وی تصریح کرد: به مدارس می رویم، اطلاعیه می زنیم و کار را شروع می کنیم بعد از دو جلسه تمرین خانواده ها اجازه ادامه تمرین نمی دهند و این به نوعی یعنی تمام برنامه زیری ما با شکست مواجه می شود. 
سرمربی تیم وزنه برداری بانوان اصفهان با تقدیر از حمایت و همکاری هیئت برای راه اندازی و رشد وزنه برداری بانوان، گفت: از نظر امکانات وضعیت خوب است. با دستور رئیس هیئت در خانه وزنه برداری هر روز ساعتی را برای تمرین بانوان با تمام امکانات در اختیار ما است و از این جهت مشکلی نداریم. مشکل اصلی ما نداشتن نیرو و همکاری نکردن خانواده و سازمان ها است. 
ذوالفقاری در خصوص میزبانی کردستان در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر و مقایسه آن با میزبانی قهرمان کشوری اصفهان، خاطرنشان کرد: در اصفهان نفرات زیادی حضور داشتند، مسابقات جوانان و بزرگسالان بود. میزبانی کردستان از نظر اسکان و تغذیه خوب بود، با توجه به تجربه اصفهان که به وجود آمد، کردستان بهتر عمل کرد، اما از نظر سالن مسابقات و نظم برگزاری اصفهان بهتر بود.
وی اظهار کرد: در اصفهان مسابقات سر ساعت و با نظم برگزار می شد، آقایان حضور نداشتند و سالن گرم کردن نیز خوب بود؛ اما در کردستان آقایانِ زیادی در سالن رفت و آمد می کردند، سالن تمرین مناسب نبود، داوران با تاخیر می آمدند و بیشتر مسابقات با تاخیر یکساعتی برگزار می شد.
سرمربی تیم وزنه برداری بانوان اصفهان در خصوص عملکرد تیم اصفهان در این دوره از مسابقات گفت: امسال تیم ما نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری داشت، ازحدود دو ماه قبل با توجه به برنامه ریزی هیئت و کمک رئیس هئیت بچه ها زیر نظر مربی خوب و با تجربه تمرین کردند و کل بچه ها در این مدت تحت نظر بودند. 
ذوالفقاری اظهار کرد: خوشبختانه در این دوره توانستیم دو مدال طلا دردسته 40 کیلوگرم توسط رویا مرادی و 71 کیلوگرم توسط یکتا جمالی کسب کنیم و در دسته 45 کیلوگرم نگار قربان‌پور برنز گرفت. 
کدخبرنگار:13042
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110490/وزنه-برداری-بانوان-آگاهی-سازی-نشده-است
بستن   چاپ