پیام سپاهان
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر داد
برگزاری طرح «بصیرت عاشورایی» در 350 بقعه متبرکه استان اصفهان
يکشنبه 17 شهريور 1398 - 16:34:17
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از برگزاری طرح «بصیرت عاشورایی» در 350 بقعه متبرکه استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، حجت‌الاسلام محمد حسین بَلِک ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برای این ایام ویژه برنامه‌هایی را در بقاع متبرکه استان اصفهان تدارک دیده است.
وی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تحت عنوان طرح بصیرت عاشورایی» در 350 بقعه متبرکه استان اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: از این تعداد، 284 بقعه صبح و بعد از ظهر میزبان عزاداران حسینی در ویژه برنامه عزاداری تاسوعا و عاشورا هستند، در این بقاع دسته‌های عزاداری حضور پیدا می‌کنند و نماز جماعت نیز با حضور حداکثری عزاداران اقامه خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان داشت: تقویت باورهای دینی و تبیین قیام عاشورا در بین عموم مردم، تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در جامعه اسلامی، ایجاد بصیرت عاشورایی با استفاده از بیانات رهبر معظم انقلاب و امام راحل و بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات را از اهداف طرح سوگواره بصیرت عاشورایی است.
برگزاری سخنرانی و برنامه‌های معرفت‌افزا
وی با بیان اینکه اولویت در اجرای ویژه برنامه طرح «بصیرت عاشورایی»، سخنرانی و برنامه‌های معرفت‌افزا است، گفت: در دوران کنونی ضرورت دارد که مردم جامعه و به ویژه نسل سوم انقلاب نسبت به مطالب دون شأن ائمه که توسط برخی معاندین خارجی و ساده لوحان داخلی مطرح می‌شود، آگاهی پیدا کنند.
حجت‌الاسلام بَلِک بیان داشت: در 80 درصد از موقوفات استان اصفهان از جمله موقوفه انگورستان ملک اصفهان، موقوفه معینی نجف‌آباد و موقوفه حجت الاسلام گلپایگانی در گلپایگان روضه خوانی و مجالس عزاداری امام حسین (ع) به صورت ویژه برگزار می‌شود.
برگزاری نماز ظهر عاشورا نیز در 234 بقعه متبرکه اصفهان
وی ادامه داد: نماز ظهر عاشورا نیز در 234 بقعه متبرکه استان اصفهان برپا خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین به اعزام 250 مبلغ بومی و 35 مبلغ اعزامی از قم به امامزادگان و بقاع متبرکه استان اصفهان برای پاسخگویی به شبهات دینی در خیمه‌های معرفت امامزادگان در ماه محرم اشاره کرد و گفت: در قالب ایستگاه‌های صلواتی نیز در این اماکن مقدس از زائران پذیرایی و استقبال می‌کنند.
وی ادامه داد: در سطح استان اصفهان مراسم ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی در امامزاده سید الکریمان (ع) برخوار، امامزاده محسن (ع) اصفهان، امامزاده ابوالعباس (ع) اصفهان، امامزاده شاهرضا (ع) شهرضا، امامزادگان شاهزاده محمد و آقاعلی عباس (ع) بادرود، امامزاده محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل، امامزاده محمد بن باقر (ع) مشهد اردهال کاشان، امامزاده سید محمد (ع) خمینی شهر برگزار خواهد شد.
وی با تاکید بر رعایت شئونات ماه محرم از سوی عموم مردم خواستار توجه به نظرات رهبر معظم انقلاب و عالمان دینی در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) شد و تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی و مجریان در برگزاری مراسم عزاداری شرایط مجاوران و همسایگان بقاع متبرکه را نیز در نظر بگیرند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110503/برگزاری-طرح-«بصیرت-عاشورایی»-در-350-بقعه-متبرکه-استان-اصفهان
بستن   چاپ