پیام سپاهان
بازرسی مرکز بهداشت اصفهان از تکایا و حسینیه ها
دوشنبه 18 شهريور 1398 - 11:48:55
پیام سپاهان - مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان گفت: کارشناسان بهداشت محیط به صورت فعال در ایام سوگواری امام حسین (ع) از مساجد، تکایا و حسینیه ها بازدید و بازرسی می کنند.
حمید ترک زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، با بیان اینکه، براساس ابلاغیه فرمانداری مقرر شد جلسه کارگروهی در خصوص مباحث بهداشت مساجد، تکایا و اماکن مقدس برگزار شود، اظهار کرد: در این جلسه تاکید بسیاری بر سالم بودن سیستم های برق کشی و نصب و در دسترس بودن کپسولهای اطفا حریق شد.
وی افزود: برای نمونه سیم های برق این مکانها (مساجد، تکایا و...) نباید به صورت آویزان باشد که خطر برق گرفتگی ایجاد شود.
مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان، ادامه داد: همچنین در خصوص بهداشت محیط، شستشوی ظروف و استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی تاکید و توجه بسیاری شد.
ترک زاده ادامه داد: افراد متفرقه نباید وارد فضای آشپزخانه شوند و افرادی که در زمینه توزیع مواد غذایی فعالیت می کنند باید کارت بهداشت داشته باشد.
وی گفت: توصیه می شود مواد غذایی خام و پخته بر روی هم قرار نگیرند. از گوشت بهداشتی مورد تایید شبکه دامپزشکی استفاده شود و با توجه به اینکه هوا گرم است سبزی و سالاد سالم سازی شود.
وی با بیان اینکه فرش های مساجد باید شسته و تمیز شود تا خطر آلودگی وجود نداشته باشد، افزود: با توجه به اینکه احتمال بروز حوادث در ایام محرم وجود دارد اورژانس 115 و آتشنشانی باید امکان ورود به محل های برگزاری مراسم برای جلوگیری از حوادث را داشته باشند.
مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان با بیان اینکه کارشناسان بهداشت محیط به صورت فعال در این ایام از مساجد، تکایا و حسینیه ها بازدید و بازرسی می کنند، خاطر نشان کرد: در صورت بروز مشکل دستورات لازم داده می شود تا نظافت آبدارخانه ها و آشپزخانه ها رعایت شود.
ترک زاده ادامه داد: ظروفی که برای طبخ غذا استفاده می شود باید استاندارد باشند و افرادی که مسئول توزیع غذا مسول هستند باید روپوش، کلاه و دستکش داشته باشند.
وی تصریح کرد: معمولا افراد بسیاری در این ایام به کوهپایه، تودشک، ورزنه، اسلام آباد، قهجاورستان و ... می آیند و جمعیت این مکان ها دو الی سه برابر افزایش می یابد به همین دلیل مراکز شبانه روزی به صورت ویژه از نظر تیم پرستار، پزشک، آمبولانس، دارو و بهیار فعال هستند تا مشکلی نداشته باشیم.
مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان خاطر نشان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در مرکز بهداشت محیط، نظارت و بازرسی از اماکن بین راهی برای سوگواران است که پرسنل کارت بهداشت داشته باشند.
کدخبرنگار:13025
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110520/بازرسی-مرکز-بهداشت-اصفهان-از-تکایا-و-حسینیه-ها
بستن   چاپ