پیام سپاهان
مسئول تشکلهای دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان خبر داد:
برگزاری مراسم عاشورای حسینی در میدان امام اصفهان/حضور هیئات مذهبی
دوشنبه 18 شهريور 1398 - 15:46:04
پیام سپاهان - اصفهان - مسئول تشکلهای دینی تبلیغات اسلامی اصفهان از برگزاری مراسم عزاداری متمرکز هیئات مذهبی در میدان امام خمینی (ره) اصفهان در روز عاشورای حسینی خبر داد.

حجت الاسلام حسن بابایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت ترویج معارف عاشورایی قیام ابا عبدالله الحسین (ع) در هیئت‌های مذهبی اظهار داشت: نشر و ترویج معارف عاشورایی گفتمان اباعبدالله الحسین (ع) یکی از مهم‌ترین رسالت امروز هیئت‌های مذهبی است .
وی با تاکید بر موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ابراز داشت: هیئت‌های مذهبی باید پیشتاز در مسیر تحقق اهداف مهم انقلاب اسلامی یعنی تحقق تمدن نوین اسلامی باشند و این مهم فقط با تاسی از فرهنگ مقاومت و پایداری که برگرفته از سیره و منش حضرت سیدالشهداء ع و اهل بیت (ع) است محقق خواهد شد.
مسئول تشکلهای دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: تمام بنای ما آن است تا کار هیئات مذهبی مردمی باشد و بر این اساس به دنبال دانش بنیان کردن طرح های فرهنگی درهیئات مذهبی هستیم تا در ادامه مسیر شاهد تأثیرگذاری برنامه های فرهنگی - مذهبی باشیم.
واقعه عاشورا نماد گفتمان مقاومت و پایداری در مقابل استکبار و ظلم است
وی با بیان اینکه واقعه عاشورا نماد گفتمان مقاومت و پایداری در مقابل استکبار و ظلم است، تصریح کرد: محور اصلی مجالس عزاداری در هیئات مذهبی ، شعار «بنفسی انت و اهلی و مالی» و تبیین «نقش مؤثر هیئت در تحکیم بنیان خانواده» است.
بابایی تاکید کرد: اجرای طرح پاتوق عطش ویژه ایستگاههای صلواتی ،طرح یاوران معروف درهیئات مذهبی، طرح علمداران به منظور شبکه سازی هیئات مذهبی،طرح ه«م سرنوشتیم، ما یک خانواده هستیم» به منظور تحکیم خانواده و ازدواج آسان ،طرح حیات حسینی ( برگزاری نمایشگاه کتاب در هیئات مذهبی) و شمیم حسینی (توزیع ارزاق درهیئات مذهبی) از جمله برنامه های ویژه این ایام بوده است.
وی ابراز داشت: برگزاری عزاداری متمرکز درمیدان امام خمینی (ره) درروز عاشورا و حضور هیئات دانش آموزی و هیئات جوانان درآسایشگاه های جانبازان در روز تاسوعا را از برنامه های شاخص تاسوعا و عاشورای حسینی است.
5400 هیئت مذهبی سنگربان های عاشورای حسینی هستند
مسئول تشکلهای دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه پنج هزار و چهارصد هیئت مذهبی در سطح استان اصفهان مشغول فعالیت هستند، گفت: هرکدام از این هیئت ها یک مرکز فرهنگی و یک سنگر اجتماعی هستند و بازوان ولایت در بخش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به شمار می آیند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110524/برگزاری-مراسم-عاشورای-حسینی-در-میدان-امام-اصفهان-حضور-هیئات-مذهبی
بستن   چاپ