پیام سپاهان
رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار اصفهان مطرح کرد:
افزایش قراردادهای موقت یک ماهه چالش جدید کارگران
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 12:22:35
پیام سپاهان - رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار اصفهان با انتقاد از کاهش امنیت شغلی جامعه کارگری، گفت: امروز شرکت ها، قراردادهای خود را از یک ساله به شش ماهه و حتی یک ماهه تبدیل کرده اند که این موجب استرس و بیماری جامعه کارگری شده است.
احمدرضا معینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، با بیان اینکه قراردادهای موقت کارگری در کشور و اصفهان رو به افزایش است، اظهار کرد: متاسفانه جامعه کارگری امنیت شغلی ندارد، معیشت این قشر در خطر است.
وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم ها، به دلیل تعدیل نیرو و همچنین کاهش ظرفیت تولید بخش های مختلف امنیت شغلی کارگران به مراتب کمتر شده است و امروز شرکت ها، قراردادهای خود را از یک ساله به شش ماهه و حتی یک ماهه تبدیل کرده اند که این موجب استرس و بیماری جامعه کارگری شده است. 
عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: اگر نهادهای متولی آنالیزی از خانه بهداشت های کارگری انجام دهند با مشاهده پرونده های پرسنلی، مشخص می شود که اکثر کارگران دچار استرس و بیماری های روحی شده اند.
وی توضیح داد: در تبصره یک ماده 7 قانون کار عنوان شده است که تنها در کارهای موقت، کارفریان اجازه قراردادهای موقت دارند، اما متاسفانه از سال 75 تا به امروز بیشتر کارفرمایان از این بند قانونی سوءاستفاده کرده و با جلوگیری از خلاقیت و بهره وری کارگران، سبب کاهش کیفیت و تولید شده اند.
معینی ادامه داد: متاسفانه با دادنامه 173 دیوان عدالت اداری امنیت شغلی کارگران از بین رفته است و قراردادهای موقت به افزایش است که این نوعی برده داری نوین است.
وی با بیان اینکه متاسفانه قراردادهای موقت یک ماهه حتی در شرکت ها و نهادهای عمومی و دولتی رو به افزایش است، گفت: با گسترش قراردادهای موقت کارگری و بیکاری به دلیل مشکلات معیشتی و نداشتن سابقه و سنوات، آمار طلاق و جدایی در خانواده ها رو به افزایش است.
کدخبرنگار: 13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110568/افزایش-قراردادهای-موقت-یک-ماهه-چالش-جدید-کارگران
بستن   چاپ