پیام سپاهان
هوای اصفهان سالم شد
چهارشنبه 20 شهریور 1398 - 2:01:39 PM
ایرنا

پیام سپاهان- وضعیت کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان با میانگین 88 در وضعیت سالم ثبت شده است و بر همین اساس شاخص آلاینده‌های موجود در هوا در خیابان احمدآباد بر روی عدد 100، خیابان رودکی 85، خیابان استانداری 80، خیابان دانشگاه 95 و خیابان پروین بر روی عدد 82 و در وضعیت سالم (AQI) قرار دارد.

همچنین سایر شهرستان‌های استان نیز کیفیت هوا در وضعیت سالم قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (A Q I ) یا شاخص آلودگی هوا (P S I ) معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد- ترکیبات نیتروژن دار- ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از 10 میکرو متر و ذرات کوچک‌تر از 2.5 میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحدکرده و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

آلودگی هوا یکی از چالش‌های اساسی کلان‌شهرهای کشور منجمله اصفهان است که به تاکید کارشناسان باید برای رفع این مشکل اساسی تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.

کاهش دمای هوا و افزایش گرد و غبار در اصفهان 

کارشناس مسؤول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز گفت: گرد و غبار محلی تا اواسط  امروز در فرودگاه شهید بهشتی و مناطق مرکزی استان و شهرهای مبارکه و زرین شهر وجود دارد و جو پایدار پیش بینی می‌شود.

حجت الله علی عسگریان افزود :گرد و غبار محلی بطور معمول تا اواسط روز در مناطق مرکزی استان وجود دارد جو همچنان پایدار است و آسمان بصورت صاف تا کمی ابری و  بعدازظهر همراه با وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می‌شود.

به گفته وی، آسمان استان در زمان حاضر صاف و بدون ابر است و در مناطق مرکزی، مبارکه، زرین شهر و  فرودگاه شهید بهشتی غبار محلی وجود دارد.

‌وی گفت: دمای امروز صبح اصفهان به  16 درجه سانتیگراد رسید که نسبت به روز گذشته 2 درجه کاهش پیدا کرده است.

کارشناس مسؤول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: بوئین و میاندشت با کمینه 6 درجه سانتیگراد خنک‌ترین و کاشان با حداکثر دمای 33 درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقطه استان اصفهان گزارش شد.

علی عسگریان ادامه داد: در 24 ساعت گذشته، کمینه دمای هوای مرکز استان 16 و بیشینه دمای آن 22 درجه سانتیگراد بود و دمای اصفهان در گرمترین ساعات امروز به 32 درجه سانتیگراد می‌رسد.

 اداره کل هواشناسی استان اصفهان دارای 23 ایستگاه سینوپتیک، 14 ایستگاه اقلیم شناسی و 144 ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/110582/هوای-اصفهان-سالم-شد
بستن   چاپ