پیام سپاهان
مدیر عامل سازمان آتش نشانی اصفهان:
حمل بنزین در صندوق عقب خودرو خطر حریق را به دنبال دارد
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 17:28:48
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: رعایت نکات ایمنی در قبل و حین سفر می‌تواند سفری ایمن را برای همشهریان به همراه داشته باشد.

محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش سفرهای شهروندان در پایان تابستان اظهار داشت: شهروندان در هنگام خروج از منزل دسته اصلی گاز را ببندند و تمام وسایل برقی و محافظ‌ها به غیر از یخچال را از پریز بیرون بکشند؛ از خاموش بودن کولر اطمینان حاصل شود چون استفاده مداوم موتور کولر می‌تواند زمینه بروز حریق شود.
وی افزود: با هزینه ناچیز می‌توان ساختمان‌ها را به کلید محافظ جان مجهز کرد تا به وقت حریق خسارت کمتری به محل زندگی و کار وارد شود.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه شماره 125 به طور رایگان در تمام شبانه روز آماده خدمت به شهروندان است، تصریح کرد: در هنگام سفر چنانچه افراد در اتومبیلمحبوس شوند و یا نشت بنزین و واژگونی خودرو در لاین سبقت صورت گیرد آتش نشانی در همکاری مشترک با نیروی انتظامی به این تصادفات رسیدگی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود که معاینات فنی خودرو در هنگام سفر بررسی شده باشد و اگر راننده احساس خواب آلودگی استراحت کند، ابراز داشت: هر خودرو باید مجهز به کپسول آتش نشانی ویژه خودرو باشد تا در هنگام حادثه سریع بتوان وارد عمل شد که بهترین مکان برای نگهداری کپسول آتش نشانی زیر صندلی راست است.
گلابی با بیان اینکه حمل بنزین اضافه در صندوق عقب خطر حریق و انفجار خودرور را درپی دارد، اظهار داشت: از شهروندان تقاضا می‌شود به وقت حریق مسیر را برای خودورهای امدادی سریع باز کنند. ثانیه‌ها در هنگام حریق بسیار مهم است و تجمع افراد غیرمسئول کار امداد و نجات را مشکل می‌کند.
وی بیان داشت: توصیه می‌کنیم در هنگام آتش سوزی در جاده ها مردم از گرفتن حریق عکس یادگاری و سلفی خودداری کنند چراکه هر لحظه ممکن است طعمه انفجار و حریق شوند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110595/حمل-بنزین-در-صندوق-عقب-خودرو-خطر-حریق-را-به-دنبال-دارد
بستن   چاپ