پیام سپاهان
با توجه به شرایط تحریم‌
رویکرد سازمان فنی و حرفه ای اصفهان جلب مشارکت بخش خصوصی است
پنجشنبه 21 شهريور 1398 - 21:23:33
پیام سپاهان - اصفهان – ایرنا – مدیرکل فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: این سازمان با توجه به تاثیر تحریم‌ها روی منابع دولتی و کاهش اعتبارات، از رویکردهای نوین برای جلب مشارکت بخش خصوصی بهره گرفته است.

آرش اخوان عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این پیوند، سازمان فنی و حرفه ای، رویکرد مشارکت جدی با بخش خصوصی در قالب آموزشگاه‌های آزاد و صنوف و صنایع را در پیش گرفته‌ است.
وی با تاکید بر آموزش‌های دوگانه مهارتی خاطرنشان کرد: بر اساس نخستین تفاهمنامه مشترکی که با برخی از اتحادیه‌های صنفی استان منعقد شده است تا 50 درصد از آموزش‌های مهارتی در کارگاه‌ها و 50 درصد در واحدهای صنعتی و صنفی ارائه شود.
اخوان یادآور شد: بر این اساس کارآموز در مرحله نخست روی طرح‌های تخیلی، بدون استفاده از ابزارهای نوین کار می‌کند سپس با ادامه آموزش در واحد صنفی و صنعتی به مهارت لازم دست می‌یابد.
به گفته وی، نظام آموزش دوگانه به دنبال رویکرد کار در محیط واقعی و ایجاد اشتغال است.
مدیرکل فنی و حرفه ای اصفهان خاطرنشان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای آموزشی هزینه‌بر است اما سهم آموزش مهارت، کمتر از 1.6درصد است.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان اصفهان تاکید کرد: نیروی ماهر می‌تواند علاوه بر رونق تولید، کیفیت محصولات را ارتقا دهد و بهبود ببخشد.
با اشاره به اینکه بخش مهمی از مشکل کنونی اشتغال ناشی از ضعف یا نبود نیروی ماهر است، افزود: این در حالیست که در ایران به‌ویژه استان اصفهان نیروی جوان و کارآمد وجود دارد که نیازمند آموزش مهارت و هدایت به سمت بازار کار است.
سالانه حدود60 هزار نفر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، آموزش‌های لازم را فرامی‌گیرند.
بیش از 65 درصد از افرادی که تاکنون در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان آموزش دیده اند، وارد بازار کار شده‌اند.
اکنون دستِ کم یکهزار حرفه مهارتی در بخش‌های صنعت، خدمات فنی، گردشگری، آی تی، آی سی تی و مشاغل خانگی در54 مرکز آموزش فنی و حرفه ای و بالغ بر یکهزار و 200 آموزشگاه بخش خصوصی استان اصفهان ارائه می‌شود.
6994/6027

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110626/رویکرد-سازمان-فنی-و-حرفه-ای-اصفهان-جلب-مشارکت-بخش-خصوصی-است
بستن   چاپ