پیام سپاهان
رئیس میراث فرهنگی کاشان:
10 اثر ثبت شده آثار ناملموس کاشان به ایام محرم و صفر اختصاص دارد
شنبه 23 شهريور 1398 - 15:47:03
پیام سپاهان - کاشان- رئیس میراث فرهنگی کاشان از ثبت جهانی دو اثر ناملموس کاشان خبر داد و گفت: 10 اثر ثبت شده آثار ناملموس کاشان به ایام محرم و صفر اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار مهر ، مهران سرمدیان پیش از ظهر شنبه در آیین رونمایی از لوح ثبت «مهارت پخت خوراک آیینی گوشت و لوبیا با سرکه شیره کاشان» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سیدالشهداء (ع) اظهار داشت: میراث فرهنگی کاشان بالغ بر یک هزار و 800 اثر دارد که 325 اثر آن به عنوان آثار تاریخی ملموس به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه یک اثر ملموس و دو اثر ناملموس کاشان به ثبت جهانی رسیده است، افزود: باغ موزه جهانی باغ فین به عنوان اثر ملموس و مهارت بافت فرش دستباف و آیین سنتی مذهبی قالیشویان کاشان نیز به عنوان آثار ناملموس آثاری هستند که به ثبت جهانی رسیده است.
رئیس میراث فرهنگی کاشان ضمن توجه بیش از پیش وزارت میراث فرهنگی به آیین ها و سنت های قدیمی در کشور ابراز داشت: شهرستان کاشان موفق شده است تاکنون 29 اثر ناملموس را به ثبت ملی برساند که یکی از جدیدترین آثار ثبت شده «مهارت پخت خوراک آیینی گوشت لوبیا سرکه شیره کاشان» است.
وی با بیان اینکه 10 اثر ناملموس ثبت شده کاشان در فهرست ملی به ایام محرم و صفر اختصاص دارد، گفت: تعدادی از پرونده های آثار ناملموس کاشان نیز برای ثبت در دست اقدام است که به محض تکمیل برای ثبت ملی آن اقدام می شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110676/10-اثر-ثبت-شده-آثار-ناملموس-کاشان-به-ایام-محرم-و-صفر-اختصاص-دارد
بستن   چاپ