پیام سپاهان
پیشکسوت برجسته قرآنی:
تربیت صحیح فرزندان با آموزش قرآن آغاز می‌شود
شنبه 23 شهريور 1398 - 16:38:58
پیام سپاهان - اصفهان - پیشکسوت برجسته قرآنی گفت: تربیت صحیح فرزندان با آموزش قرآن آغاز می‌شود

سید ناصر رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به میزبانی مسابقات قرآن کشوری در اصفهان ضمن بیان راهکارهایی برای بهره برداری از فرصت پیش آمده برای ارتقاء جایگاه قرآن و قاریان در اصفهان به دلایل مهجوریت قرآن در بین مردم پرداخت و اظهار داشت: مسابقات قرآن کریم نباید تنها محل تردد صرف خود قاریان ثبت نام کننده باشد و مسئله این است که از مردم در این مسابقات خبری نیست و توده مردم در مسابقات بسیار کم دیده می شوند.
وی افزود: اداره اوقاف اصفهان با توجه به وجود مدیریت جدید می‌تواند حرکت نوین مردمی انجام دهد و از اموری که می‌تواند اثر داشته باشد قرعه کشی و ارائه جوایز انگیزشی است.
پیشکسوت قرآنی بیان داشت: این کار برای آن است که نسل جوان تشویق شوند، چرا که ما نیاز به جوانان داریم تا در این صحنه باشند و البته ایجاد انگیزه مصادیق دیگری نیز دارد، مانند پخش صحنه هایی از مسابقه توسط سیما که مردم برای قرآن هیجان پیدا کرده اند.
وی با تأکید بر تأثیر حضور نوجوانان و جوانان برتر قرآنی همانند جواد فروغی در تشویق و ایجاد انگیزه برای دیگر افراد، جهت حضور در عرصه‌های قرآنی تصریح کرد: پخش مصاحبه مسئولان بالادستی در عرصه قرآن و حتی مجموعه های فرهنگی و مذهبی فعال در این عرصه از طریق سیما باعث می‌شود مردم و به خصوص جوانان مسابقات را پیگیری کنند و قاریان نیز تشویق شوند.
رضوی وجود مسئولان دلسوز و پای کار در روی آوردن مردم و به ویژه نسل جوان به قرآن را موثر دانست و گفت: مسئولی که دغدغه این کار را داشته باشد و به عهده کس دیگری نگذارد و احساس تکلیف کند و مقام و جایگاه استاد و مردم را بداند و نیازهایی که جامعه به حد مدینه فاضله برسد را درک کند شاخص قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: در حوزه عمل به قرآن، تربیت و آموزش اگر با مسابقات قرآنی ایجاد انگیزه کردیم، خود مردم می آیند و وقتی که ظاهر فرد انس با قرآن گرفت، عمل به قرآن نیز شکل می گیرد و اولین قدم عمل به قرآن، تلاوت است.
رضوی ائمه اطهار(ع) را نمونه بارز و روشن عامل به قرآن بیان کرد و ادامه داد: ائمه اطهار(ع) نیز به ما یاد دادند که اول قرآن را بخوانید که موجب تزکیه می‌شود و پس از آن به دنبال علوم قرآن بروید و پس از آن علم کتاب موجب حکمت می‌شود.
وی به مقاله‌ای از آیت‌الله مشکینی پیرامون تاثیر تلاوت در تزکیه نفس اشاره کرد و افزود: اگر این دو با هم نباشند فرد میل به «یعلمهم الکتاب» پیدا نمی کند تا علوم آن را وسیع تر نماید و در این میان نیز برخی می خواهند از پنجره وارد اسلام شوند و می گویند اول علوم قرآنی را یاد بگیرید تا به قرآن عمل کنید، این افراد از معجزه قرآن غافل هستند، معجزه قرآن خواندن عربی قرآن است.
فعال قرآنی اضافه کرد: گمشده جامعه این است و حوزه‌های علمیه و دانشجویان تبلیغ نمی‌کنند، در حالی که دغدغه رهبر انقلاب این مسئله است و ایشان برای تحریک، تهییج و تشویق قاریان قرآن وقت می گذارند و سوال اینجا است که کدام یک از علما و بزرگان حرکت رهبر انقلاب را چه قبل و چه پس از انقلاب اجرا کرده اند.
رضوی گفت: به عنوان یک خادم کوچک قرآن بیش از پنجاه سال قبل و در سن نوجوانی به مشهد مقدس می رفتم و در مسجد کرامت، رهبر انقلاب که آن زمان یک طلبه جوان بودند را می دیدم که از آن دوران پرچم تلاوت قرآن را در دست گرفته بودند و قاریان برتر را به تلاوت تشویق می کردند.
وی افزود: آغاز تربیت با آموزش قرآن است و اولین معلم قرآن خداوند متعال است که می فرماید: «الرحمن علم القرآن» و دراینجا صفت دیگری از خداوند بیان نکرده و این به آن معنا است که فردی که می خواهد آموزش قرآن بدهد، باید مانند خداوند با صفت رحمانیت قرآن را آموزش دهد و ما نیز باید مانند خداوند رحمانیت داشته باشیم و برای عموم مهربان و پرعاطفه باشیم و وارد آموزش قرآن شویم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110680/تربیت-صحیح-فرزندان-با-آموزش-قرآن-آغاز-می‌شود
بستن   چاپ