پیام سپاهان
مدیر پایگاه جهانی میدان امام اصفهان خبر داد؛
ادامه فیلمبرداری مستند «داستان انار» در شهر «شیان» چین
یکشنبه 24 شهریور 1398 - 11:04:35 AM
مهر
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر پایگاه جهانی میدان امام گفت: مستند «داستان انار»به مناسبت خواهر خواندگی اصفهان و شهر «شیان» چین در میدان امام فیلمبرداری شد و ادامه ساخت آن در «شیان» از مهرماه دنبال می‌شود.

 فریبا خطابخش اظهار داشت: مستند «داستان انار» ارتباط عمیق بین دو شهر «شیان» و اصفهان را از طریق دیدگاه استادان تاریخ ایران و کارگردانان مستند چینی نشان دهد.
وی افزود: در این فیلم در راستای همپوشانی بین سنت و مدرنیته، یادگارهای تاریخی چین و ایران با مشترکات معنوی پیوند خورده است که به مخاطب کمک می کند تا درک و شناخت خود از تاریخ و مدرنیته دو شهر را از منظر جدید عمیق تر کند.
کارگردان مستند داستان انار نیز در این ارتباط اظهار داشت: گل شهر شیان چین، انار است و به دلیل تاثیر گزاری شهر اصفهان در ایران و شهر شیان در چین و خواهر خواندگی این دو شهر تصمیم به ساخت این مستند با نام داستان انار از سوی کمپانی راه آفتابی چین و تهیه کنندگی محمد حسین لطیفی در ایران گرفته شد.
خشایار محمود آبادی اظهار داشت: مستند «داستان انار» روایتگر راه ابریشم از شهر »شیان» به اصفهان است.
وی با اشاره به اینکه این فیلم مستند 90 دقیقه ای بلند است، افزود: 50 درصد از این مستند در اصفهان و در میدان امام اصفهان، مسجد امام، هتل عباسی، چهلستون و پل مارنان ساخته شده و کار فیلمبرداری 50 درصد مابقی در شهر شیان چین از 18 مهرماه سالجاری آغاز خواهد شد.
به گفته وی ، کار تولید این مستند از سه سال پیش با پژوهش و نگارش فیلمنامه آغاز شده است.
گفتنی است شهر شیان چین و شهر اصفهان از اوایل سال 1989 به شهرهای خواهر تبدیل شدند؛ گلهای انار ، گل شهر شیان است، شیان دارای تاریخچه مبادلات سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی بین چین و ایران است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110712/ادامه-فیلمبرداری-مستند-«داستان-انار»-در-شهر-«شیان»-چین
بستن   چاپ