پیام سپاهان
معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان:
منکر وجود نوزادان کار در چرخه تکدی گری اصفهان نیستیم
يکشنبه 24 شهريور 1398 - 16:11:30
پیام سپاهان - اصفهان - تاکنون گزارشی از نوزادان کار در اصفهان ارائه نشده است؛ مطالعه پژوهشی هم صورت نگرفته که آیا این نوزادان متعلق به این متکدیان هستند و یا به آنها اجاره داده شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر ، چراغ قرمز است؛ صدای ترمز ماشین و بوی لنت در مشام می پیچد؛ آفتاب دارد کم کم غروب می کند که زن از لابه لای ماشین ها خودش را رد می کند.
چادر مشکی اش روی ساق پایش را نگرفته است؛ یکی از بندهای دمپایی اش پاره شده و بر کف آسفالت کشیده می شود، صورت بچه بر روی شانه زن آرام گرفته است و معلوم نیست خواب چه را می بیند.
دور سر بچه باند پیچی شده و بتادینِ پانسمان به رنگ کدر می زند؛ زن کنار اتومبیل ها می رود؛ بعضی ها شیشه را بالا می کشند و بعضی ها هم صدایش می کنند و اسکناسی در دستش می گذارند.چراغ سبز می شود؛ زن کودک را بر شانه دیگرش می گذارد، کودک خوابش عمیق است...
این داستان نوزادان کار است، معضلی که اصفهان سالهاست با آن دست و پنجه نرم می کند و یکی از آسیب های اجتماعی نهفته و خاموش شهر است اما کسی خبر ندارد که آیا این نوزادان اجاره داده می شوند و یا متکدیان، والدین همین نوزادان هستند.
منکر وجود نوزادان کار در چرخه تکدی گری استان اصفهان نیستیم
در این ارتباط مجتبی ناجی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تکدی گری عملی مجرمانه است، اظهار داشت: ما منکر وجود نوزادان کار در چرخه تکدی گری استان اصفهان نیستیم، اما در دو سال اخیر گزارشی از این نوزادان به اداره کل بهزیستی ارائه نشده است.
وی افزود: برای جمع آوری نوزادان کار باید مدعی العموم و دادستان ورود کنند و سپس به اداره کل بهزیستی تحویل داده شوند که تاکنون چنین موردی درخواست نشده است.
معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه متکدیان استان اصفهان پس از طی پروسه قضایی به اداره کل بهزیستی تحویل داده می شوند، تصریح کرد: هر گونه عملی که مصداق کودک آزاری و بهره کشی از کودکان باشد مجرمانه است که یکی از آنها مبحث نوزادان کار است که در چرخه تکدی گری اجاره داده می شوند.
وی بیان داشت: در این راستا بنا به تشخیص سیستم قضایی والدین در مسیر آگاهی و توانمندسازی قرار می گیرند و حق حضانت فرزند حفظ خواهد شد وگرنه بنا به تشخیص دادستان نوزاد و یا کودک به سازمان بهزیستی تحویل داده می شود.
ناجی بیان داشت: مطالعه دقیق و پژوهشی بر روی متکدیان کودک و یا نوزاد به بغل صورت نگرفته است و این بر اصل احتمالات استوار است که این نوزادان یا به امانت گرفته شدند و یا متعلق به متکدیان هستند.
استفاده از نوزدان برای تکدی کاری جرم است
وی تصریح کرد: البته از آنجا که تکدی گری عملی مجرمانه است استفاده از نوزادان برای تکدی کاری نیز مصداق جرم است و پیگرد قانونی دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/110730/منکر-وجود-نوزادان-کار-در-چرخه-تکدی-گری-اصفهان-نیستیم
بستن   چاپ